Conform celor mai recente informatii oferite de compania de cercetare comScore, in cele patru luni de la lansare, Kindle Fire a acoperit 54,4% cota de piata in SUA, daca luam in considerare exclusiv tabletele cu sistem de operare Android. La mare distanta de Kindle Fire se situeaza Samsung Galaxy Tab, cu 15,4% din piata. Locul trei este tinut de Motorola Xoom, cu 7% din piata.

In perioada decembrie 2011 – februarie 2012, nicio alta tableta nu a castigat cota de piata, ceea ce inseamna ca Fire musca din cota de piata a tuturor celorlalti concurenti. De fapt, in doua luni Amazon aproape si-a dublat cota de piata si a impins toti jucatorii – cu exceptia Samsung – la o cota de piata de o singura cifra.

Device-uri precum BlackBerry PlayBook nici nu intra in clasament.

Succesul Kindle Fire este o veste foarte buna pentru Amazon, dar foarte proasta pentru concurenti si chiar si pentru Android. Pretul de 200 de dolari/Kindle Fire este foarte atractiv si sistemul de operare Android modificat puternic schimba asteptarile utilizatorilor de tablete cu acest sistem de operare. Oamenii ar putea accepta mai usor varianta propusa de Amazon, in fata celei propuse de Google.

Citeste si:

In concluzie, piata tabletelor pare sa se fi impartit intre doi jucatori majori. Amazon Kindle Fire, varianta ieftina si (inca) limitata si iPad-ul Apple. Pentur toti ceilalti jucatori, profitul pare sa se distanteze din ce in ce mai mult.

Tu ai Kindle Fire sau iPad? Cum ti se pare clasamentul?