Situatia financiara este impredictibila, iar turbulentele din Europa fac ca orice fel de estimare despre evolutia businessurilor de telecomunicatii sa fie foarte riscanta, a declarat pentru wall-street.ro, Stefanos Theocharopoulos, directorul general al Cosmote si Romtelecom. Desi economia nu este stabilizata, in opinia sa, nu sunt motive pentru care sa ne asteptam la scaderi dramatice ale telecomului romanesc.
Wall-Street.ro va difuza astazi intregul interviu cu Stefanos Theocharopoulos.

„Piata de telecom este inca in scadere, se vede si din rezultatele competitorilor si nu ne asteptam sa vedem schimbari majore in acest an. Spram ca piata se va stabiliza, dar cu nesiguranta turbulentelor din Europa, orice fel de predictie este foarte riscanta. E dificil de spus cum va evolua piata pana la finalul anului. Situatia financiara este impredictibila si acest lucru ar putea influenta piata. Pe de o parte, se vad cateva semne de stabilizare, poate in scadere putin, dar nu mult, iar, pe de alta parte, nu vedem niciun motiv pentru o scadere dramatica”, explica managerul.

El adauga ca din ianuarie 2008, de cand este in Romania, cel mai dificil moment a fost in aprilie-mai 2009, cand dupa un un prim trimestru destul de stabil, chiar in crestere, a urmat o scadere abrupta a pietei.

Pentru acest an, Theocharopoulos spune ca isi doreste ca Romtelecom sa se stabilizeze, iar Cosmote sa continue cresterea. In primul trimestru din 2012 Romtelecom, cel mai mare local de telefonie fixa si al doilea de internet si televiziune, a inregistrat o cifra de afaceri de 160,1 milioane de euro, mai putin 3,7% fata de aceeasi perioada din 2011.

„Scaderea Romtelecom se micsoreaza si vedem semne de stabilizare, in special pentru ca ne-am orientat de la voce fixa la pachete cu televiziune si internet. Si continuam sa ne crestem eficienta prin programele de reduceri de costuri”, afirma Theocharopoulos.

Compania a avut un profit operational de 40,4 milioane de euro, in crestere cu 82% fata de primele trei luni din 2011.

Managerul adauga ca in urmatoarea perioada operatorul va pune accentul pe cresterea vanzarilor de pachete de servicii in zona de rezidential si pe dezvoltarea pe segmentul de business.

„Avem o cota de piata buna in aceasta zona si vom lansa servicii noi, mai ales in zona de integrare de sisteme IT&C si multe aplicatii de cloud. Viitorul este cloud”, mai spune cel care este CEO al Romtelecom din iulie anul trecut.

Pe de alta parte, in ceea ce priveste Cosmote, companie pe care Theocharopoulos o conduce din ianuarie 2008, managerul afirma ca isi doreste ca in urmatoarele luni operatorul sa isi creasca cota de piata pe segmentul de business si vanzarile de smartphone-uri. Printre clientii de business ai Cosmote se numara BCR, Bancpost si Transgaz.

„Modelele smart vor incepe gradual sa fie dispozitivele preferate de oameni pentru ca vorbim despre societatea informatiei. Vor fi tot mai multe modele, tot mai ieftine. Trendul este de crestere, asta e sigur”, afirma managerul Cosmote.

In prezent, in jur de 20% din telefoanele vandute de Cosmote sunt modele smartphone. Piata romaneasca de smartphone-uri a inregistrat in 2011 o rata de crestere de 55%, comparativ cu 2010, conform datelor Cosmote.

Operatorul este al treilea jucator local de telefonie mobila si a ajuns la 6,4 milioane de clienti in primul trimestru din acest an, mai putin cu in jur de 235.000 de utilizatori fata de martie anul trecut. Pe de alta parte, compania a avut o cifra de afaceri 117,4 milioane de euro in T1, mai mult cu 9,4% fata de primul trimestru al anului trecut si un profit operational de 25,9 milioane de euro, mai mare cu 44,7% fata de T1 2011.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri