In vara anului trecut, reprezentantii Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI) au hotarat cu cei ai OTE, grupul grec care detine Romtelecom si Cosmote, ca Romtelecom sa fie listata pe bursa pana in iulie anul acesta. Cele doua institutii discuta in prezent cu consultantii despre care este solutia cea mai buna pentru companie, adica daca Romtelecom va fi listata separat sau in urma unei fuziuni dintre Romtelecom si Cosmote.

„Suntem intr-un mediu impredictibil, dar procesul (n.red. listare) este in derulare, actionarii analizeaza atent si vor veni cu cea mai buna solutie pentru Cosmote si Romtelecom. Procesul este in derulare”, a explicat Theocharopoulos.

In ceea ce priveste planurile celor doua companii pentru perioada urmatoare, managerul Cosmote si Romtelecom afirma ca isi doreste ca Romtelecom isi stabilizeze businessul, iar Cosmote sa continue sa creasca, in special in zona de business si internet.

In primul trimestru din acest an, Romtelecom, cel mai mare operator local de telefonie fixa si al doilea de internet si televiziune, a inregistrat o cifra de afaceri de 160,1 milioane de euro, in scadere cu 3,7% fata de aceeasi perioada din 2011. Compania a avut un profit operational de 40,4 milioane de euro, in crestere cu 82% fata de primele trei luni din 2011. Romtelecom raporta 4,79 milioane de utilizatori (telefonie fixa, internet si televiziune) la finalul lui martie comparativ cu 4,71 milioane de abonati in martie 2011.

Pe de alta parte, Cosmote, al treilea jucator local de telefonie mobila, a avut o cifra de afaceri de 117,4 milioane de euro in T1, mai mult cu 9,4% fata de primul trimestru al anului trecut si un profit operational (EBITDA) de 25,9 milioane de euro, mai mare cu 44,7% fata de ianuarie-martie 2011. De asemenea, compania a inregistrat 6,4 milioane de clienti in primul trimestru din acest, in scadere cu in jur de 235.000 de utilizatori comparativ cu martie anul trecut.

„Piata de telecom este inca in scadere, se vede si din rezultatele competitorilor si nu ne asteptam sa vedem schimbari majore in acest an. Speram ca piata se va stabiliza, dar cu nesiguranta turbulentelor din Europa, orice fel de predictie este foarte riscanta. E dificil de spus cum va evolua piata pana la finalul anului. Situatia financiara este impredictibila si acest lucru ar putea influenta piata. Pe de o parte, se vad cateva semne de stabilizare, poate in scadere putin, dar nu mult, iar, pe de alta parte, nu vedem niciun motiv pentru o scadere dramatica”, explica managerul care conduce circa 10.000 de angajati. Acestia lucreaza pentru Romtelecom (in jur de 7.500 de persoane), Cosmote (1.200) si lantul de magazine Germanos (1.200).

Din martie anul trecut si pana acum Romtelecom si-a redus numarul de angajati cu circa 18,2%, compania ajungand la 7.500 de salariati la finalul primului trimestru. Theocharopoulos spune ca nu exista planuri pentru noi reduceri de personal in perioada urmatoare.

Citeste si:

Daca majorarea puternica a profitului operational al Romtelecom a fost generat si de scaderea numarului de angajati, in schimb un domeniu in care investitiile au crescut a fost cel al achizitiei de continut sportiv de televiziune pentru canalul Dolce Sport. Printre competitiile difuzate de Dolce Sport se numara Campionatul European de Fotbal din Polonia si Ucraina, Olimpiada de vara de la Londra, UEFA Champions League, Liga 1 de Fotbal, NBA sau Campionatul European de Gimnastica Feminina.

„Televiziunea este un element important in strategia noastra de a merge inainte ca furnizor de servicii de entertainment. Primul pas este acela de furnizor de telecom, dar oamenii vor un set de servicii telecom si urmatorul pas in telecomunicatii este sa punem serviciile de entertainment in fata. Este foarte important si ne concentram pe zona aceasta”, a mai spus Stefanos Theocharopoulos.

In prezent, Romtelecom concureaza pentru drepturile de difuzare ale UEFA Europa League pentru sezoanele 2012-2015. Compania a castigat deja drepturile de televizare pentru urmatorii trei ani pentru UEFA Champions League, operatorul depunand o oferta comuna cu RCS&RDS, principalul sau concurent.

Legat de noile serviciile pe care Romtelecom le va lansa pe segmentul de televiziune, Theocharopoulos, spune ca operatorul va veni anul acesta cu noi modalitati prin care „sa dea consumatorului posibilitatea sa ia propriile decizii folosind servicii interactive”. Intrebat daca aceste servicii au legatura cu IPTV (televiziune prin internet) sau video la cerere, managerul a spus „poate”.

Romtelecom a lansat in decembrie 2009 serviciul de televiziune prin internet Dolce Interactiv, iar anul acesta a incheiat un parteneriat cu HBO pentru lansarea HBO GO, un serviciu de video la cerere pentru clientii de televiziune prin satelit si IPTV ai operatorului.

„Oamenii vor fi incantati despre ceea ce va face Romtelecom pe viitor. Lucram mult la acest lucru si veti vedea servicii noi in directia aceasta”, a mai spus Theocharopoulos.