De asemenea, a fost lansat site-ul www.lenovoexclusiv.ro.

Magazinul Lenovo Exclusive Store, primul de acest gen pe care compania chineza il deschide in Romania, se afla pe Bulevardul Unirii, nr 19 B, la mai putin de un minut de Piata Unirii din Capitala.

Investitia de cateva zeci de mii de euro (in mobilier si stocul de marfa) a fost realizata de Lenovo si Eurosoft Computers, compania care detine spatiul de retail.

In cazul in care magazinul isi va atinge tinta de vanzari, acesta va fi extins cu inca 60 de metri patrati.

“Estimam vanzari de circa 500.000 de euro pana la finalul anului, iar tot spre sfarsitul anului speram ca magazinul va fi pe break-even (n.red. moment in care veniturile sunt la acelasi nivel cu cheltuielile)”, a afirmat Costinel Ilie, directorul general al Eurosoft Computers.

Intrebat despre locatia aleasa, zona fiind recunoscuta pentru faptul ca magazinele de aici nu au foarte mare succes, Aurel Netin (foto dreapta), directorul general al Lenovo Romania, Bulgaria si Republica Moldova, a spus ca este greu sa gasesti spatii comerciale din cauza preturilor mari pentru chirie.

“Stim traditia zonei. Este un alt risc pe care ni-l asumam”, a adaugat Netin.

Citeste si:

Printre variantele pe care compania le-a mai luat in considerare se numara centrele comerciale Baneasa Shopping City si AFI Palace Cotroceni. In prezent, chiriile in mallurile din Bucuresti oscileaza intre 60-70 euro/mp, in timp ce pentru spatiile stradale din centrul Capitalei, chiriasii platesc 40-50 euro/mp, potrivit informatiilor recente din piata imobiliara.

De asemenea, compania isi doreste ca pana la finalul anului sa mai deschida inca trei magazine cu suprafete de pana in 50 de metri patrati. Printre orasele vizate se numara Cluj-Napoca, Brasov, Ploiesti si Baia Mare.

Lansarea din Romania vine la un an dupa lansarea unei unitati similare in Bulgaria, la Sofia, magazin despre care Aurel Netin spune ca are “vanzari foarte bune”, adica vinde in jur de 150 de laptopuri lunar. El nu a precizat valoarea vanzarilor.

In ultimii ani tot mai multi producatori de echipamente electronice au deschis magazine pe piata locala, printre acestia numarandu-se Panasonic, HP sau Sony.

Lenovo a avut in primul trimestru o cota de circa 9,9% din piata locala de laptopuri estimata la circa 170.000 de unitati.