W-S: Cat de mult conteaza notorietatea brandului pentru romani?

Eduard Pughin: Aici putem porni de la zicala pe care am auzit-o toti “Lucru strain e lucru bun”. Totusi daca privim din alt unghi si ne gandim la marcile romanesti Dacia si Aro, care au fost foarte apreciate la vremea lor, mai ales datorita calitatii, putem spune ca brandul unui produs este sustinut in special de calitatea lui si nu doar de numele producatorului sau de tara de unde provine.

W-S: Care a fost cifra de afaceri inregistrata in 2011 si care au fost produsele cu cele mai mari vanzari?

E P: Anul trecut am inregistrat o cifra de afaceri de 14 milioane de euro, iar cele mai bune rezultate le-am avut pe segmentul de servere, care au totalizat o cota de piata de 5%.

W-S: Cati angajati aveti? Doriti sa mariti numarul lor in perioada urmatoare?

E P: Avem in jur de 60 de angajati si mai lucram cu 30 de colaboratori. Dupa planurile noastre din 2008 ar fi trebuit sa avem in momentul de fata 100 de angajati, insa odata cu criza economica a trebuit sa renuntam la aceasta idee.

W-S: Cum a evoluat piata de IT in acest an?

E P: Daca in trecut retailul aducea venituri mari, in momentul de fata este intr-o forma foarte proasta. Acum piata se reorienteaza, consumatorii nu mai cumpara atat de usor calculatoare, tablete si notebook-uri. In momentul de fata ei se gandesc la utilitatea unui produs inainte de a-l achizitiona, au o atitudine mai rationala, care in conditiile actuale de piata poate asigura crestere, insa nu o o crestere exploziva.

Citeste si:

W-S: Ati luat in considerare un parteneriat cu lanturile mari de retail din Romania.

E P: Am avut cateva incercari in acest sens, insa am ajuns la concluzia ca parteneriatul cu lanturile de retail nu este profitabil pentru companiile IT din Romania. Viitorul este achizitia online si, de aceea, ne-am orientat catre comercializarea prin intermediul site-ului nostru precum si al partenerilor.

W-S: Doriti sa va extindeti si in strainatate?

E P: Da, vrem sa incercam si pietele din regiune. Ne gandim la Ungaria, Bulgaria si Slovacia, piete pe care sa intram cu oferta nostra de servere, de ultrabookuri si sisteme de gaming.

W-S: Aveti in vedere lansarea unei tablete?

E P: Da, am luat in considerare proiectul unei tablete, in momentul de fata testam cateva configuratii. Cu toate acestea nu ne-am propus sa lansam un astfel de produs anul acesta, preferam sa abordam aceeasi strategie ca si in cazul sistemelor de gaming pe care le-am lansat in momentul intr-un moment prielnic din punct de vedere al conditiiilor de piata.

Maguay a lansat saptamana trecuta linia de ultrabookuri Myway, compania fiind primul producator locala care vine pe piata cu astfel de produse. De asemenea, compania a venit cu noi sisteme de gaming, portabile si desktop.