Sony Ericsson a inregistrat in primele trei luni ale acestui an 151 milioane de euro profit inainte de platirea taxelor, mai mult decat dublu comparativ cu 70 de milioane de euro profit in perioada similara din 2005. Aceste cifre exceptionale au intrecut asteptarile analistilor, care estimasera un profit de 70 de milioane de euro pentru oerioada ianuarie-martie 2006. Producatorul de telefoane mobile a inregistrat de asemenea o crestere semnificativa a vanzarilor, valoarea acestora ridicandu-se la aproximativ 2 miliarde de euro, comparativ cu 1,29 miliarde de euro in urma cu un an.

Telefoanele cu walkman si camera foto - cele mai cautate

Sony a inregistrat o dublare a profitului in urma cresterii cu 41 de procente a numarului de telefoane comercializate, cele mai cerute modele fiind cele cu functii multiple, cum ar fi posibilitatea de a asculta muzica sau de a face poze. Compania suedezo-japoneza a mai anuntat ca preturile telefoanelor au inregistrat cresteri spectaculoase, peste asteptarile oficialilor, contribuind de asemenea la cresterea veniturilor si a profitului.

“Nu estimam ca pretul de vanzare va fi mai ridicat decat cel inregistrat in acest moment”, a declarat, citat de Bloomberg, directorul executiv al companiei, Miles Flint. “Inregistram cresteri pe toate pietele. Vanzarile noastre cresc intr-o piata care se afla in crestere”, a adaugat acesta. Sony Ericcson a livrat in primul trimestru 13,3 milioane de telefoane mobile, oficialii companiei declarand ca se astepta ca in acest an sa vanda 900 de milioane.

Anuntul producatorului a dus la cresterea cotatiilor Ericsson cu 1,7% la bursa din Stockholm. Actiunile Sony erau de asemenea in crestere cu 1,7 procente inainte de anuntarea rezultatelor financiare aferente primului trimestru din 2006.

Muzica duce Sony pe patru

Sony a comercializat numai anul trecut peste trei milioane de unitati ale modeleleor de telefoane mobile cu walkman, de la punerea lor in vanzare in august 2005. Aceste rezultate, precum si estimarile privind vanzarile Sony in acest an, vor duce probabil la avansarea Sony cu o pozitie in clasamentul producatorilor mondiali de telefonie mobila.

Potrivit unui studiu realizat de grupul de cercetari de piata Gardner, Sony Ericcson ocupa treapta a cincea, cu o cota de piata de 6,9%. In 2005 Sony si-a majorat cota de piata cu 0,6%, apropiindu-se de producatorul coreean LG, care in 2005 a avut o cota de piata de 7,2%. Vanzarile peste asteptari ale Sony, si in special ale modelelor cu walkman vor face ca la finalul acestui an Sony sa fie al patrule producator mondial de telefoane mobile.

Nokia, cel mai importrant jucator, cu o cota de piata de 35%, isi va anunta rezultatele financiare aferente primului trimestru din 2006 peste o saptamana. Grupul finlandez se asteapta de asemenea la o crestere impresionanta a profitului, bazata in special pe cresterea segmentului de telefoane mobile cu camera foto incorporata, Nokia estimand ca va vinde anul acesta 100 de milioane modele cu camera foto.