Iti place sa fii mereu in centrul atentiei si esti un adept entuziast al noii ere a videotelefoanelor? Te indentifici cu cei carora le e frica sa nu fie surprinsi in locuri in care n-ar trebui sa se afle? Care este de fapt eticheta in ceea ce priveste utilizarea telefoanelor mobile si ce ii determina pe oamenii de varsta a treia sa isi cumpere si ei telefoane de ultima generatie?

De la identificarea noilor tendinte si crearea comunitatilor globale de utilizatori de telefoane si pana la evolutia cartilor electronice si a felicitarilor virtuale, studiul Motorola privind utilizatorii 3G exploreaza latura umana a terminalelor de ultima generatie. Raportul “Generation HERE” dezvaluie faptul ca cele mai noi super-telefoane si servicii nu se afla doar intr-o continua dezvoltare, ci si contribuie fundamental la schimbarea modului de viata si de comunicare al utilizatorilor.

Pentru intocmirea Raportului “Generation HERE”, zeci de scriitori si jurnalisti au calatorit in diverse tari pentru a intervieva si observa utilizatorii 3G care apartin celor mai diverse culturi. Potrivit companiei Motorola, aceasta metodologie a dat nastere unui raport mai degraba calitativ decat cantitativ in demersul de a obtine o imagine de ansamblu asupra lumii 3G.

“Acest raport se refera la nuante,” explica Peter Lyle, Redactorul sef al Raportului “Generation HERE”. "Se refera la diversele tipare de comportament, la adaptare, la cele mai creative si surprinzatoare utilizari ale terminalelor 3G. Nu este deloc complicat sa faci statistici despre gradul de penetrare al telefoniei mobile, insa aceste statistici, desi relevante, nu comunica despre impactul pe care noile tehnologii il au asupra vietii oamenilor.”

Raportul “Generation HERE” dezvaluie o rata de folosire surprinzatoare a terminalelor 3G. Daca in Japonia si Suedia nu este deloc neobisnuit ca adolescentii sa isi foloseasca terminalele mobile pentru a accesa servicii ale comunitatii (precum Mixi in Japonia si LunarStorm in Suedia), studiul arata ca, in Japonia, pana si oamenii de varsta a treia au doua telefoane 3G. Unul pentru uzul lor personal, celalalt pentru inregistrarea si vizionarea fotografiilor si a filmelor cu nepotii lor.

“Generation HERE este un exercitiu care ne permite sa identificam tipologii comportamentale”, spune Douglas Hunter, Consumer Insights Manager, Motorola Mobile Devices Europa. “L-am conceput pentru a surprinde modul in care oamenii raspund la tehnologia 3G, acum si aici, dar si pentru a afla modul in care utilizatorii percep viitorul acestei tehnologii.”