Sony Corp si Panasonic se lupta pentru a intra in actionariatul Olympus, unul din cei mai importanti producatori din lume in materie de produse electronice.

Cei doi mari producatori japonezi isi disputa “locul” pentru achizitionarea unui pachet de actiuni in cadrul Olympus punand la bataie investitii de sute de milioane de dolari, pentru o cota de peste 10% din actionariatul grupului nipon.

In ciuda “bataliei” celor doi giganti pentru achizitionarea unei parti a business-ului Olympus - nici Sony si nici Panasonic nu o duc tocmai bine, anul fiscal 2011 fiind unul caracterizat in special de inundatiile si cutremurele din zona asiatica, care au afectat puternic afacerile gigantilor din regiune. Astfel, Panasonic a raportat un regres de 10% al afacerilor la 98 miliarde dolari si Sony a inregistrat un declin de 9,6% totalizand afaceri de circa 80 miliarde dolari.

Olympus se lupta sa recupereze terenul pierdut in urma fraudei descoperita anul trecut de CEO-ul de atunci - Michael Woodford - acesta fiind fortat sa corecteze datele companiei din urma cu ani de zile.

Citeste si:

Mai mult decat atat, scaderea numarului de angajati cu circa 7% din forta totala de munca vine in principal pe fondul vanzarile slabe ale camerelor foto digitale.

Olympus este una din cele mai mari companii producatoare de instrumente medicale de precizie, camere foto digitale, dispozitive de inregistrare audio. Compania are sediul in Tokyo si numara in prezent circa 40.000 anagajati.

Foto: captura photographyreview.com