Pentru trimestrul al doilea al anului, compania preconizeaza o stagnare a pietei dupa ce in primul trimestru domeniul a crescut cu 2%.

Conducerea companiei isi doreste sa ajunga la finalul anului la o cota de piata de 15%. In primul trimestru din acest an retailerul a avut cota de piata medie de 12%, fata de 8,2% in perioada similara a anului precedent.

Vanzarile Flanco au crescut cu 51% in primul trimestru din acest an fata de T1 2011.

Conducerea lantului de retail cu afaceri de 110 milioane de euro anul trecut nu a precizat care a fost valoarea vanzarilor in primele trei luni ale anului.

„Dinamica cifrei de afaceri Flanco s-a situat mult peste ritmul de crestere al pietei, in contextul in care piata de electroIT a avansat cu doar 2% in primul trimestru al anului. Obiectivul pe termen mediu al companiei este de a deveni destinatia de cumparaturi pentru produsele electroIT, iar cresterea cotei de piata este o consecinta a unei politici comerciale orientate spre satisfactia clientilor nostri.”, declara Violeta Luca, directorul adjunct al Flanco.

Citeste si:

Printre factorii care au determinat evolutia companiei in primul trimestru sunt campaniile de marketing si extinderea cu 10.000 mp a suprafetei de vanzare, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cele mai mari vanzari din T1 au fost realizate in luna martie, in urma campaniei Black Week, o saptamana cu reduceri de pana la 50%, care a generat 40% din totalul rezultatelor acestei luni.

In ceea ce priveste cresterile de vanzari pe categorii de produse in T1 in magazinele Flanco, segmentul de electronice a cunoscut cea mai mare crestere, de 65%, cel de IT, de 40%, in timp ce vanzarile de electrocasnice au crescut cu 38%, comparativ cu perioada similara a anului 2011.

In primele cinci luni ale anului Flanco a deschis sapte magazine noi (Bistrita, Cluj, Deva, Sibiu si Targoviste, Oradea si Iasi), cu o investitie totala de 14 milioane lei.

Cheltuielile pentru bunuri de larg consum (vanzari de electronice, electrocasnice, IT) au fost de 299 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, in scadere cu 1% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit companiei de cercetare a pietei GfK Romania.