Sistemul ales de Unicredit asigura servicii de comunicatii de voce si date administrate central, cu un nivel inalt de disponibilitate pentru angajati, combinand comunicatiile bazate pe protocoalele IP (Internet Protocol) cu sisteme de telefonie traditionale. Partenerul Cisco cu certificare Gold, Datanet Systems SRL, a implementat noul sistem.

Sistemul Cisco Unified Communications permite configurarea si administrarea centralizata, respectiv faciliteaza managementul de la distanta al sucursalelor din teritoriu, generand o reducere a costurilor.

"Scopul nostru este sa oferim un serviciu de comunicatii unitar la nivelul intregii organizatii, indiferent de localizarea geografica", a spus Stefan Panait, responsabil cu sectorul de telecomunicatii din UniCredit Romania.

UniCredit Romania a instalat sistemul Cisco Unified CallManager, gateway-uri VoIP (Voice over IP) si telefoane IP Cisco Unified 7960G si Unified 7921G pentru implementarea tuturor functiilor de procesare a apelurilor la sediul companiei si la cele 50 de sucursale din teritoriu. Infrastructura de retea Cisco este compusa din routere cu servicii integrate Cisco 2800 si switch-uri Cisco Catalyst.

Citeste si:

De asemenea, si Bancpost a ales sistemele de comunicare bazate pe tehnologia Cisco. "Sistemul ofera servicii de comunicare tuturor angajatilor bancii, indiferent de locatie, pe baza infrastructurii de comunicatii de date IP, eliminand costurile si carentele centralelor telefonice traditionale PBX", sustine Bogdan Ciucu, seful departamentului de telecomunicatii & IT la Bancpost. Solutia de control al apelurilor este concentrata la sediul central al Bancpost, eliminand necesitatea instalarii unor dispozitive hardware pentru voce la unitatile din teritoriu, cu exceptia aparatelor telefonice si a routerelor de comunicare, a mai explicat Ciucu.

De asemenea, printr-un acord comercial incheiat cu Posta Romana, banca va asigura pentru clientii sai accesul la servicii financiare, prin intermediul retelei de servicii postale. Sistemul de comunicatii unificate Cisco ofera costuri reduse ale telefoniei la dustanta si include un cluster cu multiple platforme Cisco Unified CallManager, telefoane IP si gateway-uri VoIP instalate peste o infrastructura de routing si switching implementata cu produse Cisco.

Solutia a fost implementata de Datanet Systems, Partener Cisco cu certificare Gold in Romania.