Aproximativ jumatate din business este reprezentat de vanzarile de modemuri, compania furnizand astfel de echipamente pentru toti marii operatorii de telecom de pe piata locala. Printre celelalte produse din portofoliul Huawei Device Romania se numara telefoanele fixe, routerele, telefoanele clasice (feature phone), smartphone-urile si tabletele.

Compania a inceput sa vanda telefoane de tip feature phone sub brand propriu in 2010, insa Huawei era prezent pe aceasta piata din 2007 prin comercializarea de produse cu numele operatorilor cu care avea contract (asa numitele produse ODM). De exemplu, compania a avut un astfel de parteneriat cu RCS&RDS, prin care abonatii de telefonie mobila ai companiei primeau telefoane Huawei.

Anul trecut, Huawei a vandut in Romania circa 120.000 de modele feature phone, dintr-o piata estimata la 2,2-2,7 milioane de unitati. Piata de telefoane mobile a fost estimata la circa 3-3,5 milioane de exemplare anul trecut, din care smartphone-urile au reprezentat circa 600-800.000 de unitati.

Huawei a lansat primele modele smart sub brand propriu in Romania in toamna anului trecut, de atunci si pana acum comercializand in jur de 20.000 de unitati. Anterior, compania a vandut smartphone-uri branduite cu numele operatorilor, printre telefoanele Huawei cele mai cunoscute, numarandu-se Orange Stockholm si Vodafone Smart. In 2011, compania a lansat cinci modele smart in Romania.

Macarescu: Pentru anul acesta, targetul este de promovare a brandului, nu de vanzare de produse

In acest an, Huawei a schimbat denumirea produselor din portofoliu, in prezent telefoanele smart numindu-se Ascend si fiind impartite in patru categorii: Y (youth), G (gold), P (platinum) si D (diamond).
Preturile sunt intre sub 100 de euro (in cazul modelului Y) si peste 400 de euro, in cazul telefoanelor din seria D. Modelul Ascend G300 este deja disponibil in Romania, in oferta Vodafone, in timp ce celelalte tipuri de telefoane vor fi lansate pana la finalul anului.

“Oamenii sunt dispusi sa cumpere smartphone-uri. Targetul nostru este sa ii convingem sa cumpere produsele noastre atunci cand vor un smartphone. Si vom investi in comunicare pentru ca Huawei este un brand relativ necunoscut pentru publicul din Romania. Dar tinta pentru acest an nu este de vanzari, ci de popularitate a brandului. Abia dupa ce vom atinge acest target vom stabili unul de vanzari pentru smartphone si tablete”, explica Macarescu.

Citeste si:

Pe de alta parte, in ultimul an compania a lansat in Romania, tabletele Huawei Media Pad, Huawei S7 Slim (in oferta Cosmote) si Orange Tahiti (in oferta Orange). Oficialul Huawei a declarat ca vanzarile producatorului asiatic pe acest segment nu sunt foarte mari, in special din cauza concurentei puternice a companiilor romanesti care au lansat tablete la preturi foarte mici.

“Speram ca anul acesta sa reinnoim politica de preturi si sa ajungem sa fim competitivi pe piata din Romania”, afirma directorul de marketing al Huawei Device Romania.

Una dintre tabletele pe care compania o va lansa anul acesta este Huawei Media Pad Light, o varianta mai ieftina a Huawei MediaPad, produs lansat la finalul anului trecut.

Concurentii de pe acelasi segment de pret cu Huawei sunt tabletele romanesti EvoTab 2 (599 de lei), AllDro Speed (649 de lei) si Impresspeed E1 (650 de lei).