Astfel, confirmand previziunile anterioare, veniturile totale pentru 2005 au ajuns la 162,3 milioane de dolari (o crestere cu 35% fata de anul anterior - 2004). Din aceasta suma, aproximativ 112 milioane USD provin exclusiv din vanzari in moneda nationala (distributie traditionala IT&C de hardware si software). Proiectele locale sau regionale, finantate si realizate impreuna cu partenerii externi, reprezinta diferenta pana la cifra finala mentionata mai sus.

Totodata, rentabilitatea (EBIDTA) s-a triplat comparativ cu 2004.

Analiza verticalelor de business adresate de Omnilogic, a subliniat ca peste 83% din cifra de afaceri a fost realizata din vanzari indirecte de produse si servicii cu valoare adaugata prin reteaua proprie de parteneri, vizand preponderent afacerile mici si mijlocii.

Restul de procente provine din vanzari directe in sectorul financiar-bancar, respectiv din sectorul operatorilor de comunicatii si al administratiei publice. Ar fi de subliniat totusi ca din pacate, sectorul public nu a reprezentat in 2005 si inceputul lui 2006, decat o parte infima din volumul afacerilor, fata de anii trecuti cand ponderea a fost considerabil mai mare.

In ce priveste structura de vanzari din perspectiva liniilor de produse, peste 90% provin de la furnizorii hardware si software traditionali: IBM, Hewlett-Packard, Cisco, Dell, SUN, Nortel Networks, Lexmark, Xerox, etc. Astfel ca pondere in cadrul intregii structuri de vanzari de produse, IBM este pe locul intai, cu vanzari de aproximativ 38 milioane USD, urmata de Hewlett-Packard si Cisco Systems.

“Trebuie sa admitem totusi ca aprecierea monedei nationale in 2005, comparand atat USD, cat si Euro cu RON, a avut o influenta extrem de favorabila asupra rentabilitatii afacerilor IT&C pe piata nationala, intrucat marea majoritate a componentelor si produselor din piata sunt importate, iar vanzarile locale in RON au generat mai multi dolari sau euro pentru platile catre furnizorii straini.

Mai mult decat atat, reactiile de la partenerii nostri locali au confirmat faptul ca zona de distributie cu valoare adaugata, cel putin cea vizata de OMNILOGIC, a crescut semnificativ din punct de vedere al rentabilitatii in 2005, comparativ cu 2004.

Pe de alta parte, este adevarat ca, in ansamblu, piata romaneasca nu a crescut in mod spectaculos. Piata traditionala IT&C (daca scadem produsele si serviciile specifice de telefonie) nu credem ca a depasit substantial 600-650 milioane USD.

In mod remarcabil insa, atat pentru Omnilogic, cat si pentru partenerii sai, cresterea a fost considerabil mai mare si mai rapida decat a mediei pietei, in principal deoarece noi preluam progresiv o cota de piata care a apartinut unor companii concurente mai putin competitive. Aceasta este o realizare extraordinara, in special cand majoritatea competitorilor nostri de pe piata traditionala IT&C nu fac fata evaluarilor negative ale balantelor anterioare, evaluari care, poate nesurprinzator, arata scaderi dramatice, de zeci de procente, in ce priveste in special profiturile.

Credem ca suntem martorii inceputului unei faze rapide de consolidare a pietei traditionale IT&C din Romania. Cu siguranta, in urmatorii 2 ani, care vor fi marcati de integrarea noastra in UE, o parte din actorii specializati fie vor iesi de pe piata, fie se vor reorienta catre alte zone de afaceri, altele decat zonele traditionale IT&C”, a declarat Gabriel Marin, Managing Director la OMNILOGIC.