Orange Romania, cel mai mare operator telecom de pe piata locala, testeaza din aceasta saptamana impreuna cu BRD - Groupe Société Générale, serviciul Near Field Communication (NFC), care permite realizarea de tranzactii prin telefonul mobil.
Testele vor dura intre trei si sase luni. Operatorul este in prezent in discutii si cu alte banci pentru a implementa aceasta metoda de plata, conducerea companiei afirmand ca isi doreste sa puna la dispozitie serviciul pentru toti clientii Orange indiferent de banca la care au cont.

Deoamdata sistemul este folosit de angajatii Orange care au conturi la BRD si de cei ai BRD. Cele doua companii folosesc dispositive BlackBerry pentru efectuarea tranzactiilor.

Near Field Communication este o tehnologie incorporata in tot mai multe dispozitive mobile care permite
telefonului sa devina un fel de card de cumparaturi sau chiar bilet de calatorie.

“Trebuie sa fim siguri ca oamenii sunt dispusi sa isi lase portofelul acasa si sa foloseasca telefonul”, afirmat Julien Ducarroz, directorul comercial al companiei, despre testele realizate de Orange.

El a adaugat ca va dura destul de mult timp pana cand o astfel de metoda va deveni una populara pentru plata produselor si serviciilor, deoarece trebuie construit un ecosistem.

“Avem nevoie si de celelalte banci si operatori sa foloseasca acest serviciu. Eu am incercat. Este foarte usor.
Dar va lua ceva timp sa se dezvolte”, a explicat Jean François Fallacher.

Analistii de la Forrester Research spuneau intr-un raport din iunie anul trecut ca tranzactiile prin telefonul mobil ar putea ajunge la circa 31 miliarde de dolari pana in 2016.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri