Google, cel mai utilizat motor de cautare din lume, a lasnsat miercuri un nou produs intitulat Google Search Appliance (GSA), cu ajutorul caruia angajatii companiilor mari pot cauta si gasi mult mai usor informatiile financiare (cifre de vanzari spre exemplu) care se sunt stocate pe servere alaturi de alte mii de informatii. Aceasta unealta de cautare va veni in ajutorul staff-ului unei companii, timpul pe care un angajat il pierde cautand date fiind estimat la un sfert din programul de lucru, volumul de informatii stocate de unei companii, fiind in fiecare an mai mare cu minim 50%.

“Asistam la o explozie a continutului”, a declarat, citat de Times, Directorul departamentului de developare a noilor produse, Malthew Glotzbach. “Companiile trebuie sa rezolve aceasta problema, pentru a ramane competitive. Google vrea sa foloseasca experienta capatata in cautarea online pentru a oferi 'o usa' spre aceste informatii – una care sa nu necesite pregatire speciala din partea utilizatorilor”, a adaugat acesta.

30.000 de dolari licenta

GSA va juca un rol important in telul companiei anuntat de Presedintele executiv al companiei, Eric Schmid, care a estimat la 300 de ani perioada pana in care Google va face toate informatiile sa fie accesibile utilizatorilor sai. Mai mult de jumatate din informatiile stocate la nivel mondial pe suport digital sunt informatii interne, stocate pe serverele companiilor. Prin GSA, Google doreste sa faca mai accesibile o alta paleta larga de informatii, acestea nefiind insa indexate de motorul de cautare, care va oferi rezultatele in timp real (metoda similara cu google.com), doar angakatilor respectivei companii.

Licenta de utilizare a acestei noi aplicatii Google costa in functie de numarul de documente indexate. Spre exemplu, cea mai simpla versiune GSA va indexa pana la 500.000 de documte, pretul liventei fiind de 30.000 de dolari.

Pentru a face aceste informatii mai accesibile, Google a mai anuntat sapte noi acorduri de parteneriat cu mai multe companii de profil, printre acestea numarandu-se Oracle, Cognos si Cisco. Acestea din urma au anuntat ca vor cauta modalitati care sa faca informatiile stocate pe calculatoare mai accesibile aplicatiei Google.