“De anul acesta vrem sa exportam produse si servicii si sa ne dezvoltam o retea de parteneri care sa ne propulseze intr-o pozitie avantajoasa. Vrem ca in 2-3 ani sa fim principalul furnizor de solutii de e-business din Romania”, explica Teodor Blidarus (foto sus), cofondator al companiei lansate in 2006.

Printre alti producatori de software care au fost infiintati de antreprenori romani si care in ultimii ani s-au extins in alte tari se numara Totalsoft, Siveco, BitDefender, Avangate sau PayU (fostul Gecad ePayment).

Pentru a se extinde, furnizorul de solutii IT va aplica o strategie in doi pasi. Practic, compania va patrunde initial cu proiecte pe o piata emergenta din Europa, iar, ulterior, modelul de business aplicat in respectiva tara va fi repetat si in alte tari.

Au deja clienti in Germania

“Altfel este destul de complicat sa intri pe o piata in care concurenta, businessul este foarte bine cimentat. In prima faza, cu siguranta, vom merge catre tari europene. Tarile europene au un plus in privinta distantei, dar sunt si piete emergente care sunt mai departe, iar beneficiile sunt pe masura. Pentru ca sedimentarea solutiilor si concurenta ti-ar permite sa cresti mult mai rapid. De exemplu, India este o tara cu 1,2 miliarde de oameni si cu foarte mult companii, dar daca ajungi sa ai o cota de piata de 5% intr-o tara ca India inseamna mult mai mult decat a avea o cota de piata mai mare intr-o tara mica”, spune Adrian Blidarus (foto jos), cofondator al Softelligence.

Compania are deja clienti in Germania, iar de-a lungul anilor a mai lucrat pentru proiecte in tari ca Elvetia, Bulgaria, Serbia, Slovacia si Albania.

“Suntem foarte mandri ca am ajuns la un milion de euro, dar nu pentru asta am fondat compania. Am facut Softelligence pentru a deveni o poveste de succes atat romaneasca, cat si internationala. Noi ne dorim sa ne pastram trendul acesta de companie agila”, afirma Teodor Blidarus.

Softelligence este un producator de software fondat la finalul lui 2006 de catre fratii Adrian si Teodor Blidarus, care anul trecut a ajuns la o cifra de afaceri de un milion de euro si un profit net de circa 150.000 de euro, conform Ministerului de Finante. Compania este specializata in integrarea de solutii de business CRM (managementul relatiei cu clientii) cu sisteme ERP (gestionarea resurselor intreprinderii), precum SAP, Oracle, Charisma, Axapta sau Navision, la companii mari si foarte mari.

Primul client al companiei a fost castigat la finalul lui 2006, acesta fiind SSL International, producatorul prezervativelor Durex. SSL International a fost cumparat in 2010 de catre Reckitt Benckiser, compania care produce pastilele Nurofen.

Vor sa creasca cu 40% anul acesta

Conducerea Softelligence se concentreaza pe castigarea de clienti din trei domenii de business: servicii financiare& asigurari, retail si telecomunicatii. Printre clientii Softelligence se numara Ambient, Allianz Tiriac, AON, BCR Leasing, ING, MOL Romania, dar si companii din domeniul telecomunicatiilor. Fondatorii companiei nu au precizat numele clientilor din telecom.

Citeste si:

„In prima jumatate a anului businessul a mers foarte bine, am consolidat proiectele pe clientii pe care i-am castigat in a doua parte a anului trecut, deci, suntem in targetul de crestere de minimum 40% pentru anul acesta. Noi simtim ca piata a evoluat bine in primul semestru, avem deschidere, avem si gasim clienti”, spune Adrian Blidarus.

In general, in jur 70% din cifra de afaceri a Softelligence este generata de suita Omni e-Business 2.0 (care cuprinde solutii precum marketing, comert sau analiza electronica), iar restul din servicii de externalizare premium, servicii reunite sub brandul Elite.

Compania va lansa in urmatoarea perioada suita Omni Business 3.0, care va aduce aplicatii noi de enterprise e-commerce, integrare cu sisteme ERP si mai multe solutii pentru segmentul de dispozitive mobile.

Businessul trebuie sa fie social, alfel, este limitat

In prezent Softelligence are 40 de angajati, cu o medie de varsta de 28-29 de ani.

“Businessul trebuie sa aiba o dimensiune sociala, daca nu are valori sociale, este limitat. Ca sa cresti, trebuie sa te asociezi cu oameni de valoare. Iar asociere, nu in sensul de subordonare, ci in sensul in care suntem patru oameni la masa si impreuna stim ca putem sa facem mai mult. Daca nu este asa, vei gasi greu oamenii cu care sa te asociezi in munca pe care o faci”, spune Teodor Blidarus despre importanta echipei in asigurarea succesului unei afaceri.

De altfel, antreprenorul declara de curand la un seminar despre antreprenoriat ca dincolo de viziunea fondatorilor unei companii, un lucru esential pentru un business sunt oamenii de vanzari.

Cum au facut doi frati primul milion de euro din sofware

Cum au facut doi frati primul milion de euro din sofware

"Noi, oamenii tehnici, cream produsele si credem ca toate meritele ne revin. Cand eram angajat, ca eu sa ajung sa fac o prezentare la Munchen, in fata board-ului BMW, muncisera vreo trei oameni de la vanzari sa deschida diverse usi. Fara munca oamenilor din vanzari, ceea ce facem noi nu valoreaza nimic”, explica Blidarus.

Cine sunt fratii Adrian si Teodor Blidarus

Inainte de a lansa Softelligence la finalul lui 2006, Teodor Blidarus (34 de ani) a lucrat aproape noua ani in cadrul producatorului de software de business TotalSoft, unde a coordonat o echipa de peste 80 de oameni si a contribuit la dezvoltarea sistemului ERP romanesc Charisma. El a absolvit Facultatea de Cibernetica din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti in 2002.

Pe de alta parte, Adrian Blidarus (35 de ani) a fost intre 2001 si 2007 director de operatiuni si dezvoltare a companiei IP Devel (in prezent, furnizorul de IT se numeste Enea Services Romania ca urmare a achizitiei de catre compania suedeza Enea). Ca director de operatiuni si dezvoltare al IP Devel, Adrian Blidarus a condus echipe de peste 100 de angajati si a gestionat proiecte pentru companii precum Vodafone sau Simrad. Anterior a mai lucrat un an senior software engineer pentru Advantage Software Factory, producator local de aplicatii de management al relatiilor cu clientii si de aplicatii de colectare debite si restante.