Oferta magazinelor virtuale in preajma sarbatorilor pascale este extrem de variata. Cu toate acestea, o mare parte a acestor magazine se axeaza, si in aceasta perioada, pe electronice si electrocasnice, pentru care a pregatit anumite „oferte speciale“.

Cu toate acestea, in Romania exista, in aproape toate orasele mari, magazine virtuale de tip supermarket. De aici, oricine poate cumpara toate cele necesare pentru sfintele sarbatori, evitind aglomeratia infernala din magazinele reale. Carnea de miel, ouale, bauturile racoritoare sau alcoolice, produsele destinate curateniei generale obisnuite inainte de sarbatori, vopseaua pentru oua, servetelele, aperitivele, toate sint prezente in oferta acestor magazine. Romanii prefera insa in continuare „vrabia din mina“. Pipairea, mirositul sau studiatul atent al produsului sint la mai mare cautare decit confortul comenzilor din tihna propriului domiciliu.

Pensionarii, clienti mai buni

„Toata lumea spune ca ideea este buna. Cu toate acestea, am pornit afacerea de doi ani, si inca nu se poate trai din asa ceva, chiar daca sint intr-un oras precum Timisoara si n-am concurenta“, spune Danut Lembac, proprietarul Total West Distribution SRL, care administreaza www.totalcomenzi.ro, magazin virtual de tip supermarket din Timisoara.

Conform acestuia, magazinul sau are circa 50 de clienti fideli, care cumpara produse indiferent de sezon, motiv pentru care, in perioada sarbatorilor, vinzarile nu cresc, dar nici nu scad.

„Oamenii au aceleasi indoieli: daca ma insala, daca nu e bun produsul, chiar daca pot sa refuze sa-l plateasca daca nu le place, la livrarea acasa. Majoritatea se duc sa se inghesuie in magazine, vor sa puna mina pe marfa, s-o pipaie, s-o vada“, spune omul de afaceri.

Acesta da peste cap si statisticile privind publicul- tinta al comertului virtual: majoritatea clientilor sai nu sint oameni tineri, cu bani, ci pensionari sau persoane cu handicap locomotor, care nu se pot deplasa, preferind sa comande cele necesare de pe Internet.

Comoditate sau lipsa de timp

Si in Bucuresti exista o serie de supermarketuri virtuale. Societatea Servicii Punct SRL detine magazinul virtual www.cumparaturionline.com, care, in afara de carne, are cam aceeasi oferta ca un magazin real.

„Avem cozonaci, pasca, oua, vopsea de oua, legume, fructe, produse pentru curatenie si multe altele. Clientii nostri sint, in majoritate, firme care cumpara produse pentru protocol“, ne-a precizat Catalina Sursilov, director executiv Servicii Punct. Conform acesteia, persoanele fizice care cumpara pe Internet detin, in general, afaceri proprii, si apeleaza la aceste servicii din comoditate sau din lipsa de timp. „Mai avem si clienti printre romanii plecati din tara, care cumpara mai ales produse alimentare pentru rudele ramase in Romania“, spune Sursilov.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4958&art=11861&cHash=2b9102e06f