Compania a raportat un profit operational record de 5,9 miliarde dolari in T2, , in crestere cu circa 80% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In acest fel, cota de piata a gigantului sud-coreean a urcat la 34,6% pe segmentul smartphone-urilor, in timp ce Apple a suferit o scadere de 26 procente, inregistrand o cota de piata de 17,8%.

Analistii sunt insa de parere ca T3 va fi si mai bun, insa profitul ar putea sa scada secvential in ultimul trimestru.

WSJ.com a analizat parcursul Samsung in utlimul an si a scos la iveala cinci lectii pe care gigantul sud-coreean le-a pus in aplicare.

Smartphone-urile domina vanzarile grupului

Samsung a incetat sa mai prezinte informatii legate de livrarile de produse inca de la inceputul acestui an, insa analistii sustin ca smartphone-urile domina in prezent vanzarile companiei nu doar ca venituri si profit ci si ca volum.

Peste 93 de milioane de telefoane au vandut sud-coreenii in a doua parte a acestui an, mai bine de 50% dintre acestea (50,5 milioane) fiind smartphone-uri, fiind echivalentul a 54% din volum, potrivit unei cercetari Strategy Analytics, citata de WSJ.com.

Profitul operational pentru divizia mobila, intr-o continua crestere

Jucatorii din industria de profil se asteapta ca mai bine de 90% din telefoanele vandute in 2015 sa fie smartphone-uri, cu un pret mediu de 100 dolari, la circa o treime din cat costa in prezent, se arata intr-un studiu citat de aceeasi publicatie. Totodata, marjele de profit ar urma sa scada, ceea ce se intampla in mod obisnuit pe segmentul electronicelor de consum.

Divizia telecom a Samsung a raportat cresteri ain cele sase trimestre calculate de la inceputul anului 2011, marja de profit cunoscand o continua evolutie: 13,4% (T1, 2011), 13,7% (T2, 2011), 16,9 (T3, 2011), 14,8% (T4, 2011), 18,4% (T1, 2012) si 17,4% (T2, 2012).

Investitorii sunt acum cu ochii pe vanzarile Samsung pentru a vedea daca telefoanele inteligente pot impinge rezultatele si mai sus.

Afacerea cu display-uri vine tare din urma

Fabricarea ecranelor cu cristale lichide (LCD) a cunoscut in ultimele luni cea mai lunga perioada de scaderi din istorie. Divizia de profil a Samsung insa, care a fost pe pierdere anul trecut, a raportat o crestere sustinuta atat in T1 cat si in T2, avand o marja de profit operational de 9,1%.

Acest rezultat este cu mult mai bun decat perioada dintre 2009 si 2010, cand marja medie de profit trimestrial se situa undeva la nivelul de 5,9%.

Citeste si:

Desi este cea mai mica divizie, in termeni de venituri, a Samsung in acest moment, recuperarea terenului piedut pe acest segment ar putea avea un rol esential in profitul companiei in urmatoarele sase luni.

Semiconductoarele, o afacere ciclica - acum in scadere. Cine echilibreaza balanta?

Filozofia de business practicata de gigantul sud-coreean presupunea ca atunci cand unul din business-uri nu merge bine, celelalte sa il substituie.

Este si cazul afacerii cu semiconductoare a celor de la Samsung care se afla acum intr-un moment de scadere.Rezultatele arata ca divizia de chip-uri a sud-coreenilor a cunoscut cea mai mare scadere inca de la inceputul anului 2009, cand criza economica a afectat puternic industria de electronice.

La rezultatele pozitive au contribuit astfel celelalte trei divizii aflate in portofoliul Samsung care au ajutat compania sa echilibreze balanta.

Razboiul patentelor intre Samsung si Apple

Inca din momentul in care Samsung a intrat pe piata telefoanelor mobile inteligente si a tabletelor a inceput un razboi al patentelor cu Apple, cele doua companii acuzandu-se reciproc de tentativa de copiere a produselor lansate.

Cu victorii atat de o parte cat si de cealalta, insa niciuna decisiva, Apple vrea sa obtina de la compania sud-coreeana peste 2,5 miliarde dolari daune.

Cu toate acestea, la doi ani de la lansarea primului prototip Galaxy S, Samsung a raportat un profit operational de 16,98 miliarde de dolari.

La o analiza mai atenta, Apple considera ca numai 15% din ideile „furate” de Samsung fiind totodata si cerintele acestora in instanta.

Foto: mandyblenden.narod.ru

CE PARERE AVETI: Cum vi se pare filozofia de business practicata de Samsung? Va reusi sa se impuna in razboiul cu Apple? Cum interpretati rezultatele inregistrate de compania sud-coreeana? ASTAPTAM PARERILE VOASTRE!