In urma achizitiei, Naspers va detine 70% din actiuni, Iulian Stanciu 21,6%, iar Radu Apostolescu, singurul cofondator care mai este inca actionar, controleaza 8,4%.

Tranzactia marcheaza de asemenea iesirea din actionariat a lui Sebastian Ghita (34 de ani), acesta detinand jumatate din Asesoft Distribution (la egalitate cu Iulian Stanciu), compania de distributie care pana acum a controlat 80% din eMag.

In evaluarea companiei au contat pozitia de lider in domeniu, cifra de afaceri si marja de profit

Datele de actionariat nu au fost modificate inca la Registrul Comertului, actionarii Dante International, compania care detine eMag, fiind in prezent Asesoft Distribution (80,67%), Radu Apostolescu (13,33%) si Asesoft Web (3%).

"Eu voi fi in continuare directorul general al companiei, iar Radu director de dezvoltare. Cei de la Naspers nu se vor implica in managementul companiei, toate contractele vor fi pastrate si dezvoltate", a spus Iulian Stanciu (37 de ani), directorul general al eMag intr-o scrisoare catre partenerii de business.

Oficialii eMag nu au precizat valoarea tranzactiei, insa conform unor surse din piata pentru stabilirea sumei au fost luate in considerare cifra de afaceri, marginea de profit si mai ales faptul ca site-ul lansat in 2001 era cel mai mare jucator din retailul online romanesc.

eMag a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 146,6 milioane de euro si un profit net de circa 1,2 milioane de euro, conform Ministerului de Finante. Pe de alta parte, compania avea un numar mediu de circa 340 de angajati.

Incepand cu 2009, Naspers a cumparat anual businessuri in Romania

Negocierile au inceput in urma cu mai bine de sase luni, iar tranzactia a fost finalizata vinerea trecuta, a declarat Stanciu pentru wall-street.ro.

Achizitia eMag este cea de-a patra tranzactie majora pe care Naspers o face pe piata locala in ultimii ani, dupa ce in 2009 a cumparat Autovit.ro, cel mai mare jucator pe piata locala de anunturi auto, in 2010 a achizitionat furnizorul de servicii de plati online Gecad Epayment (in prezent PayU), iar in 2011 a cumparat Fashion Days Shopping, care detine Fashion Days, un site de haine si accesorii care are operatiuni in Romania, Cehia, Ungaria, Slovacia, Slovenia si Bulgaria.

De asemenea, compania mai controleaza in Romania si site-urile Compari.ro, Mercador.ro si TrendZone.

Intentia Naspers este simpla: „capitalizarea know-how-ului companiei locale pentru expansiunea grupului in regiune”.

Prin achizitia eMag, vor sa se extinda in regiune

Practic, prin aceasta achizitie, eMag are posibilitatea de a se extinde in Estul Europei.

„Un prim pas va fi facut anul acesta prin intrarea in Bulgaria, urmand ca in scurt timp sa se demareze noi operatiuni pe alte piete mari din regiune”, au afirmat oficialii eMag.

Potrivit datelor retailerului, site-ul era la finalul lui 2011 cel mai mare magazin online din Sud-Estul Europei dupa cifra de afaceri. Conform acelorleasi date, vanzarile companiei pe piata locala sunt de 12 ori mai mari decat tot comertul online din Bulgaria.

“Suntem nerabdatori sa lucram impreuna in anii ce vor urma pentru dezvoltarea si extinderea operatiunilor pe piata de online din regiune”, a declarat Cristina Berta, managerul pentru fuziuni si achizitii in cadrul Naspers Europe.

Citeste si:

De altfel, pana la finalul anului, conducerea eMag are de gand sa extinda in Bulgaria serviciul Marketplace, platforma online prin care retailerii pot comercializa produse din orice segment de piata. Dupa Bulgaria, vor urma si alte tari din regiune.

Naspers devine cel mai mare jucator din retailul online romanesc

In afara de a se putea dezvolta in alte tari din Europa de Est, prin aceasta achizitie Naspers devine cel mai mare jucator din online-ul romanesc cu un portofoliu format din patru companii: PayU Romania, Allegro Group Romania, Fashion Days Shopping si Dante International (eMag.ro).

Veniturile PayU Romania si Allegro Group Romania nu sunt cunoscute, insa Fashion Days Shopping (compania care detine fashiodays.ro) a avut anul trecut o cifra de afaceri de 19,4 milioane de euro, iar eMag de 146,6 milioane de euro. Conducerea eMag estima la inceputul anului ca retailerul va ajunge la afaceri de circa 180 de milioane de euro in 2012.

O piata de 600 de milioane de euro

Astfel, Naspers isi consolideaza pozitia intr-un domeniu care si in criza a inregistrat cresteri importante, piata de retail online fiind estimata la circa 600 de milioane de euro anul acesta, mai mult cu 30% comparativ cu 2011, dupa cum declara recent pentru Wall-Street.ro, Raluca Georgescu, directorul general al Allegro Group Romania.

Georgescu, Allegro: Retailul online creste cu peste 30% la circa 600 mil. euro anul acesta

Georgescu, Allegro: Retailul online creste cu peste 30% la circa...

eMag a lucrat pentru aceasta tranzactie cu o echipa de avocati a White&Case (echipa condusa de Lucian Bondoc, partener executive) si doi consilieri interni: Bogdan Ionut Vlad (pentru consiliere finaciara. Managerul este diferit de cofondatorul eMAG care a facut un exit anul trecut) si Fabiola Colomei (legal manager). Naspers a colaborat cu DLA Piper, echipa de avocati fiind condusa de Marian Dinu, managing partner al companiei de avocatura.

Tranzactia dintre eMag si Naspers va deveni efectiva dupa primirea acordului de la Consiliul Concurentei. Compania opereaza magazinul www.emag.ro precum si sapte showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova

eMag: Naspers este cel mai mare partener pe care ni-l puteam dori

„Naspers este cel mai mare partener strategic pe care ni l-am fi putut dori pentru dezvoltarea viitoare a companiei”, a adaugat Stanciu.

De altfel, Iulian Stanciu a mai spus ca ziua de vineri, a fost o zi istorica pentru eMAG si pentru piata de online si retail din Romania.

"Un gigant mondial prezent in 133 de tari ne-a ales pe noi pentru dezvoltare in regiune. Am demonstrat ca in Romania antreprenoriatul functioneaza, ca poti dezvolta o afacere solida, suficient de puternica pentru a determina un gigant global in domeniul IT sa te transforme in varful de lance pentru dezvoltarea grupului in regiune. Este, de fapt, un pas important pentru industria locala si un semnal ca jucatorii romani pot fi atragatori pentru marii investitori internationali", a explicat directorul general al retailerului online.

eMag este un magazin online lansat in 2001 de catre Bogdan Vlad, Dan Teodosescu si Radu Apostolescu, care initial vindea doar produse IT si de birotica. Retailerul s-a dezvoltat foarte mult incepand din 2009, dupa ce Asesoft Distribution a cumparat 51% din eMag. Cresterea a fost determinata atat de preturile oferite, de introducerea de noi game de produse precum electronice, electrocasnice, carti, filme, muzica, jucarii, bricolaj sau asigurari, dar si de faptul ca tot mai multi romani au inceput sa cumpere online.

Au inceput intr-un apartament de 70 m.p. si doua masini Dacia

De altfel, pentru acest an, conducerea companiei retailerului estimeaza o cifra de afaceri de circa 180 de milioane de euro, in timp ce 2010 businessul era de doar 102 milioane de euro. De asemenea, compania are in prezent mai mult de 450 de salariati, angajand peste 250 de persoane in ultimii trei ani.

Tranzactia anului in IT: Asesoft cumpara 51% din eMAG

Tranzactia anului in IT: Asesoft cumpara 51% din eMAG

„Acum 11 ani plecam la drum pe o piata inexistenta si adaptam un model de comert ce parea rupt din filme pentru Romania. Fara planuri clare si fara sa stim unde vom ajunge. Dupa toti acesti ani, unul dintre gigantii online mondiali vine in Romania si vrea sa continue si sa replice in regiune toate planurile noastre. Mai are cineva indoieli ca visul american se poate trai la noi acasa?” a declarat Radu Apostolescu (36 de ani), cofondator si director de dezvoltare al eMag.

Practic, site-ul a crescut de la opt angajati care lucreau intr-un apartament de 70 de metri patrati in zona Vitan din Capitala, la o companie cu 450 de salariati. eMag are acum sapte showroom-uri, cinci puncte de livrare, un depozit, iar de anul trecut are si un sediu nou in cladirea Swan Office Park. De asemenea, daca in 2001 site-ul inregistrase 122 de comenzi pe care le livra cu doua Dacii, iar un an mai tarziu raporta 4.300 de comenzi, anul trecut cifra a crescut pana la 1,3 milioane. Retailerul are peste 60.000 de produse in portofoliu, dezvoltate de 400 de branduri internationale.

Grupul Naspers este cel mai mare jucator online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala. Compania inregistreaza o cifra de afaceri de 5,3 miliarde de dolari si este evaluata la 21,6 miliarde de dolari. In China si Rusia grupul Naspers detine cele mai accesate platformele online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori inregistrati) si mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia).

Informatia ca Naspers a cumparat eMag a aparut initial pe portalul de business Money.ro.