Anul trecut, veniturile UPC Romania au coborat cu 2,7%, la 143,5 milioane de dolari.
Calculate in lei, veniturile UPC Romania au inregistrat o crestere de 4,5% in trimestrul al doilea, de la 107 milioane de lei in aceeasi perioada anul trecut la peste 122 milioane lei. Pentru intreg semestrul, compania a avut venituri de 223 milioane lei, in urcare cu 2,6% fata de 217 milioane lei in aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile publicate de grup sunt influentate de cursul valutar, care a fost nefavorabil, in trimestrul al doilea moneda nationala devalorizandu-se cu 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, respectiv cu aproximativ 20% la semestru, se arata intr-un comunicat transmis de UPC Romania.

Numarul de abonamente UPC in Romania a urcat cu 17.600 de la sfarsitul lunii martie, la 1,655 milioane, se arata in raportul financiar al grupului Liberty Global, care controleaza compania. La sfarsitul anului trecut, UPC avea pe piata locala 1,608 milioane de abonamente.

Numarul de abonati a scazut in continuare pe segmentul de cablu analog, in timp ce pe cablu digital, internet si telefonie a crescut.
Compania a ajuns in Romania la 465.000 de abonati pe cablu analog, in scadere cu 15.500 fata de sfarsitul primului trimestru. In decembrie, numarul acestora se situa la 508.200.

Pe cablu digital, numarul de abonati a urcat cu 14.000 fata de primul trimestru si a ajuns la 390.000. La finele anului trecut, UPC avea pe acest segment 351.700 de abonati.

Numarul de abonati HD ai UPC Romania a cunoscut o evolutie "spectaculoasa", noteaza compania in comunicat, ajungand la peste 35.000 la sfarsitul lunii iunie 2012.

Pe partea de televiziune prin satelit (DTH), UPC a castigat 3.200 de clienti din martie si a ajuns la 287.000, in timp ce in decembrie se situa la 282.800.

Citeste si:

Operatorul telecom a inregistrat in trimestrul al doilea, raportat la primul trimestru, o majorare a numarului de clienti atat pentru operatiunile de internet cat si pentru cele de telefonie, cu 9.600, respectiv 6.300. Astfel, in iunie numarul de clienti de internet se situa la 306.400, iar cel pentru telefonie fixa la 206.600. UPC avea in Romania in decembrie 281.300 de clienti de internet si 184.100 clienti de telefonie.

"Internetul este segmentul de piata cu cel mai mare potential de crestere si in 2012, iar compania continua sa investeasca in reteaua de date pentru a extinde zona de acoperire Fiber Power", se arata in comunicatul UPC Romania. UPC ofera servicii Fiber Power 60 si 120Mbps catre aproape 75.000 de clienti, reprezentand 25% din totalul clientilor de internet. De asemnea, 47.000 de clienti sunt abonati si la solutia de internet wireless.

Baza de clienti a UPC Romania a crescut usor in ultimele trei luni, cu 1.100 noi clienti. Astfel, compania a incheiat trimestrul al doilea 2012 cu un numar total de 1,147 milioane clienti (televiziune digitala, analogica si prin satelit - DTH), potrivit comunicatului.
Compania UPC, inregistrata in Olanda, face parte din grupul american Liberty Global.

La nivel de grup, veniturile au avansat de la 2,43 miliarde de dolari in trimestrul al doilea al anului trecut la 2,52 miliarde de dolari in acest an, in timp ce la semestru au crescut de la 4,69 miliarde de dolari la 5,06 miliarde de dolari. Liberty Global a raportat profit atribuibil actionarilor de 701,6 milioane de dolari in trimestrul al doilea, fata de un rezultat negativ de 347 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut. Pentru primul semestru, grupul a anuntat un profit de 676,5 milioane de dolari, comparativ cu o pierdere de 4,6 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

Rezultatul din prima jumatate a acestui an a fost influentat pozitiv de un castig de 924 milioane de dolari din vanzarea unei participatii la compania Austar in al doilea trimestru din 2012.