Telefonia mobila a incetat de mult sa mai fie doar telefonie mobila. De multe ori, clientii ajung sa isi aleaga operatorul in functie de serviciile de multimedia pe care acesta le ofera: televiziune pe mobil, jocuri Java, videotelefonie.

Concertele, stirile, meciurile de fotbal din Divizia A sunt doar cateva dintre programele care, transmise pe telefonul mobil, contribuie la cresterea veniturilor operatorilor.

“In intervalul orar in care Orange a transmis meciul Steaua–Rapid (returul din sferturile Cupei UEFA), numarul de hituri (accesari) a fost de trei ori mai mare fata de alte meciuri din Divizia A pe care noi le transmitem”, spune Andreea Zega, content & multimedia division manager Orange Romania. Sau, altfel spus, in orele acelea, traficul a fost de opt ori mai mare decat traficul normal.

Citeste si:

Si Connex Vodafone a inregistrat aceeasi tendinta in cazul meciului Rapid – Steaua, transmis in direct pe portalul Play, traficul de date crescand de peste cinci ori. “La meciul Steaua – Rapid, traficul de date a fost chiar mai ridicat decat la precedentul, o explicatie fiind si faptul ca a avut o miza mai mare si, in plus, a fost mai mult promovata”, declara Andreea Stanescu, senior director consumer market, Connex Vodafone. Ea spune ca serviciul de televiziune mobila inregistreaza, in medie, peste 1.000 de utilizatori pe zi, numarul acestora fiind sensibil legat de evenimentele din ziua respectiva (anuntate prin alertele breaking news).

Serviciile de divertisment au inregistrat o crestere continua in cazul ambilor operatori, iar reprezentantii Orange spun ca piata este departe de a fi matura din acest punct de vedere. “Dintre serviciile de continut, streamingul (deschiderea si rularea in timp real a unui fisier, n.r.) este cel care a inregistrat cea mai mare crestere in primul trimestru al anului in curs fata de primul trimestru al anului 2005: 193%”, spune Zega. “Practic, utilizarea acestor servicii s-a triplat. Prin comparatie, jocurile Java au crescut cu 172%, iar SMS-urile au avut o crestere de 136 de procente.”

Reprezentantii Connex Vodafone spun ca cel mai mare volum se inregistreaza la alertele de stiri (55%), apoi la continutul de muzica. In topul veniturilor se regasesc si jocurile, prezente in portal intr-o mare varietate si avand o rata de innoire ridicata (in medie sase jocuri noi pe saptamana). “In general, veniturile din serviciile de divertisment au inregistrat o crestere continua de la lansare pana in prezent. Numai in perioada august 2004 – august 2005 veniturile obtinute din serviciile de divertisment au crescut de trei ori, iar numarul de utilizatori s-a dublat”, declara Stanescu. “Gradul de accesare a videoclipurilor a crescut cu peste 10% de la o luna la alta, odata cu cresterea numarului de telefoane 3G.”

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23514&shift=1