In aceeasi perioada a anului trecut, Romtelecom a avut venituri de 332,4 milioane euro si un EBITDA de 51,4 milioane euro, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul elen OTE, actionarul majoritar al operatorului roman de telefonie, internet si servicii TV.

Profitul operational (inainte de dobanzi si taxe) al companiei a fost de 25,3 milioane euro in prima jumatate a anului, fata de o pierdere de 28,7 milioane euro in perioada similara din 2011.

"Compania a reusit sa-si protejeze mai bine baza de clienti, la acest moment unul din doi clienti Romtelecom folosind cel putin doua servicii ale companiei. In comparatie cu trimestrul al doilea din 2011, numarul clientilor de Internet a crescut organic, cu aproximativ 8%. Numarul de clienti pentru serviciile TV a inregistrat un declin minor fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa reorganizarea portofoliului de servicii TV, dar, in paralel, evolutia veniturilor a fost pozitiva, clientii migrand la abonamente TV mai mari, cu mai multa valoare adaugata. Cu privire la segmentul business, Romtelecom continua sa fie liderul pietei pentru segmentele de voce si internet fixe, dar si VPN", declara reprezentantii companiei.

Romtelecom nu a inregistrat in primele sase luni ale acestui an costuri legate de programul de retragere voluntara a angajatilor derulat in ultimii ani. In primul semestru al anului trecut, cheltuielile legate de acest program au fost de 27,9 milioane euro.

Citeste si:

Numarul clientilor companiei definit prin liniile de voce a scazut cu 6%, la 2,404 milioane utilizatori, fata de 2,558 milioane la jumatatea anului trecut.

Pe de alta parte, pe serviciile de internet broadband, compania a obtinut o majorare de aproape 8% a numarului de clienti, de la 1,084 milioane la 1,169 milioane, reflctand o crestere organica, se spune in raport. Astfel, penetrarea abonamentelor broadband in numarul total de linii de voce a urcat al 49%, precizeaza compania.

Totodata, penetrarea serviciilor TV in baza de clienti a Romtelecom a depasit in premiera nivelul de 50%, desi numarul utilizatorilor TV a coborat cu 1,2%, de la 1,222 milioane la 1,207 milioane, in principal din cauza "reorganizarii portofoliului". In trimestrul al doilea, clientii serviciilor TV s-au inmultit, iar veniturile obtinute pe acest segment au urcat datorita migrarii utilizatorilor spre abonamente de valoare mai ridicata, se spune in comunicat.