Pentru inceput, gigantul comertului online a dat publicitatii rezultatele financiare pentru primul trimestru. Astfel, compania eBay a raportat un profit net de 248,3 milioane de dolari, in scadere cu 3 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand obtinuse un castig net de 256,3 milioane de dolari.

In acelasi timp, veniturile totale ale companiei s-au cifrat la aproximativ 1,4 miliarde de dolari. Pe de alta parte, eBay se confrunta in ultimul timp cu o problema care prinde tot mai mult contur: consumatorii din mediul online prefera motoare de cautare precum Google sau alte site-uri care ofera comparatii intre preturi practicate de diverse magazine. Astfel gigantul eBay risca sa piarda teren, afirma specialistii.

Next level: piata din Suedia

Cel mai recent pas de revenire al celor de la eBay s-a produs ieri cand cel mai mare site de licitatii online din lume a ajuns la un acord pentru cumpararea Tradera.com, siteul numarul unul al pietei de profil din Suedia, tranzactia urmand sa aiba o valoare de pana la 50 milioane de dolari.

Tradera.com a fost lansat in 1999 si reprezinta cel mai important site de licitatii de pe piata din Suedia continand in acest moment peste 750.000 de licitatii active. Potrivit unor studii IDC, segmentul de comert electronic business-to-consumer a ajuns la o valoare de 4,7 miliarde de dolari in 2005, iar in 2009 numarul se va cifra la 15,7 miliarde.

Cautam alianta contra Google

Mai mult, eBay poarta negocieri atat cu Yahoo, cat si cu Microsoft, privind o posibila alianta cu una dintre cele doua companii, pentru a bloca actiunile ofensive ale rivalului Google, scrie presa internationala.

Discutiile cu Yahoo si Microsoft, referitoare la o posibila cooperare, au inceput chiar in toamna anului trecut, fiind generate de actiunile companiei Google, care a amenintat in mod direct cota de piata a eBay, prin furnizarea unui serviciu de publicitate concurent.

Citeste si:

Cum va actiona si care vor fi costurile acestei aliante? Inca nu se stie cu exactitate. Ceea ce ramane cert este faptul ca rezultatul negocierilor se refera la o alianta cu una dintre cele doua companii, in urma careia eBay, alaturi de viitorul partener, va majora investitiile in publicitate.

Companiile nu au declarat la ce valoare se va ridica investitia, nefiind disponibile pentru declaratii. Google a lansat anul trecut un serviciu numit Google Base prin care consumatorii se pot intalni online ( ca in cazul eBay) pentru a achizitiona si vinde bunuri. Serviciul este gratuit, iar pentru a-l, avem nevoie de un cont de e-mail la serviciul Google Gmail.

La nivel mondial, specialistii estimeaza cota de piata detinuta de Google in domeniul cautarii pe Internet la peste 60 procente.

In concluzie: competitia ramane deschisa

In mod evident, gigantii de pe piata online si-au propus orice fel de mijloace pentru a-si consolida pozitia in piata.

In urma cu doua luni, Meg Whitman, sefa de la eBay, cea mai puternica femeie din business potrivit revistei Forbes a declarat ca cei patru 'tigri' ai segmentului online se vor concentra exclusiv pe activitatea lor de baza.

Cum ar fi trebuit sa se produca acest lucru? Google, cel mai mare motor de cautare, Yahoo, cel mai popular site de pe Internet, eBay, cel mai utilizat site de licitatii online si Amazon, cel mai mare magazin online nu ar mai trebui sa intre pe niciun segment al celorlalti rivali. Nimic mai fals. Aceasta specializare si limitare pe piata a fiecarui jucator despre care vorbea Whitman nu se va produce prea curand, iar posibila alianta initiata de eBay reprezinta cea mai buna dovada.