Amazon a inregistrat 41,15 milioane de euro profit in primele trei luni din 2006, profitul per actiune fiind de 0,12 dolari. Rezultatul prezentat de compania americana este cu 35% mai slab decat cel inregistrat in perioada similara din 2005, cand Amazon raportase un profit de 0,18 dolari per actiune. Cu toate acestea, retailerul online a inregistrat o crestere a veniturilor de 21%, comparativ cu Q1 din 2005, pana la valoare de 1,85 miliarde de euro.

Oficialii companiei americane nu s-au aratat ingrijorati de aceste rezultate, estimand o crestere a veniturilor in al doilea trimestru cuprinsa intre 16 si 24 de procente comparativ cu perioada similara din 2005, incasarile fiind estimate la aproximativ 1,69 miliarde de euro. Pentru intreg anul, oficialii Amazon au estimat vanzari de aproximativ 8,1 miliarde de dolari, in crestere cu 20% comparativ cu anul precedent.

Armele impotriva eBay si Walmart

Amazon incearca prim mai multe strategii de marketing sa isi majoreze vanzarile, acest lucru fiind partial indeplinit in ultimele sase luni. In perioada sarbatorilor de iarna , Amazon a inregistrat cel mai bun trimestru al sau, rezultatele companiei in primele trei luni ale acestui an fiind, de asemenea, foarte bune. Compania a incheiat totusi primul trimestru din 2006 cu o scadere a profitului in urma cheltuielilor salariale, dar si tehnologice mai mari.

Principala arma a Amazon impotriva competitorilor traditionali, dar si impotriva retailerilor tradititonali precum Tesco si Walmart care au inceput sa devina foarte activi in ofertele online, este programul Amazon Prime, prin care se ofera reduceri substantiale in functie de valoarea cumparaturilor. “Suntem incantati sa observam o crestere de la trimestru la trimestru a numarului de persoane inscrise in acest program”, a declarat, citat de Electricnews.net, Jeff Bezons, CEO Amazon.

El a mai adaugat ca numai in intervalul noiembrie-decembrie 2005 numarul celor inscrisi s-a dublat. Implementarea acestui program a dus la cresterea incasarilor per total in ciuda reducerilor, dar implementarea lui a necesitat investitii tehnologice, care s-au resimtit in profitul raportat pentru primul trimestru din 2006. Jeff Bezons a mai declarat ca in a doua jumatate a acestui an Amazon nu va mai investi foarte mult in inovatia tehnologica, din acest motiv fiind estimata si o crestere a profitului.