Preturile pentru serviciile de telecomunicatii, in special cele de voce, au scazut dramatic in ultimii trei, patru ani, astfel incat acum competitia consta in calitatea tehnologiei, a serviciilor noi introduse, a serviciilor de customer care, a afirmat pentru wall-street.ro, Angus Slater, directorul de marketing al Vodafone, unul dintre cei mai mari advertiseri de pe piata locala.
„Romania este o tara foarte sensibila la pret, dar preturile s-au redus dramatic fata de acum 3-4 ani. Acum suntem intr-un punct in care valoarea primita pentru banii dati este foarte buna, comparativ cu alte tari europene. Ai un pret foarte bun pentru minute, SMS-uri, indiferent ca esti client de prepaid sau abonat. Dar cred ca oamenii nu se uita doar dupa un pret foarte bun, ci si dupa valoare. Iar valoare inseamna si siguranta, calitatea tehnologiei, customer service, interactiunea cu un agent de vanzari sau un om din call center”, explica Slater.

Citeste si: Seful pe marketing al Vodafone: Nu va uitati la ce face competitia, ci la ce NU se intampla!

Britanicul Angus Slater (39 de ani) conduce echipa de marketing a Vodafone Romania din iunie anul trecut, avand in subordine aproape 100 de oameni din diferite departamente si un buget de mai multe milioane de euro.

Al patrulea investitor in publicitate in 2011


Vodafone a fost anul trecut al patrulea cel mai mare investitor in publicitatepe piata locala (vezi tabel), cu un buget la rate card de aproximativ 207 milioane de euro, conform datelor oferite wall-street.ro de agentia de media MEC Romania. Suma de 207 milioane de euro reprezinta bugetul la rate card, adica nu include discounturi si poate fi si de peste zece ori mai mare decat suma neta.

Telecomul est cel mai important investitor in publicitate, operatorii alocand anul trecut circa 42 de milioane de euro in achizitia de spatiu media, conform agentiei Initiative. Pe urmatoarele locuri s-au aflat anul trecut companiile din domeniul cosmeticelor si igienei personale (40 mil. euro) si cele din domeniul medical (25 de milioane de euro).

Obiectivele lui Angus Slater pentru acest an sunt legate de nivelul de admiratie a brandului Vodafone si satisfactia clientilor. El adauga ca in prezent cresterea unui operator de telecom vine din imbinarea tehnologiei si a inovatiei cu serviciile de customer care.

Operatorii au oferte asemanatoare, dar nu au servicii comparabile

„Cred ca vocea a devenit commodity in Romania. Joaca cu compararea preturilor in zona de prepaid s-a terminat. Nu poti continua sa adaugi minute, poti oferi 6.000 de minute pentru cinci euro, dar nimeni nu le va folosi. Cred ca in privinta competitiei de pret, zona de prepaid a trecut deja prin cea mai mare competitie. Cred ca acum suntem in momentul in care nu mai sunt foarte multe oportunitati in concurenta pe pret. Baza competitiei este in a ne muta de la voce in zona de voce si servicii de date. Si cred ca acum este vorba de mai mult decat de preturi. Acum toti operatorii au oferte asemanatoare pe prepaid si postpaid, dar nu au servicii comparabile”, spune Slater.

Vodafone Romania avea aproximativ 7,8 milioane de clienti la finalul lui iunie anul acesta.

Oficialul operatorului adauga ca vanzarile de dispozitive continua sa fie importante, insa atentia se muta dinspre produse catre servicii.

„Daca vrei sa cresti intr-o piata matura, trebuie sa ai grija de clienti. In afara de a avea o mare varietate de smarphone-uri, ceea ce te face sa mergi inainte este partea de suport”, explica managerul.

Un lucru important pentru strategia de marketing a Vodafone este crearea de comunitati, de atragere si fidelizare a clientilor care fac parte dintr-un anumit grup.

Vodafone mizeaza pe community marketing

„Marketingul s-a schimbat, perioada in care explicai un produs si pretul pe televiziune, radio sau un poster s-a terminat. Eu cred tot mai mult in acel tip de marketing in care alegi un grup de oameni, faci ceva pentru acea comunitate si incerci sa atragi «word of mouth» pozitiv. Iar oamenii vor face marketing pentru tine, prin prietenii lor, prin social media. Cred ca marketingul prin social media este foarte important si va deveni din ce in ce mai puternic”, afirma Slater.

In primul semestru al anului bugetul de marketing al Vodafone a fost asemanator cu cel din 2011, insa impartirea intre medii de promovare s-a schimbat, potrivit managerului. Astfel, anul acesta compania a pus tot mai mult accentul pe zona de online si community marketing si mai putin pe canalele traditionale precum televiziune, radio, presa scrisa sau out-of-home (n.red. panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare).

Cei mai mari advertiseri in primul semestru din acest an au fost Unilever, Procter&Gamble, Orange, Cosmote si Kraft Romania.

De asemenea, Orange, Vodafone si Cosmote, cei mai mari jucatori din telecom, si-ar fi redus spatiul media cumparat cu intre 15-30% in primul semestru din an, conform datelor oferite de agentia de media MEC Romania

Vodafone Romania este al doilea operator de telecomunicatii de pe piata locala, cu o cifra de afaceri de 802 milioane de euro si un profit net de 100 de milioane de euro in 2011, conform Ministerului de Finante.

Principalii concurenti ai companiei sunt Orange (cel mai mare jucator in domeniu), Cosmote si RCS&RDS.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri