“Este o concurenta foarte mare in ultimii ani, iar trendul acesta nu este doar in telecom, ci si in zona de bere, tigari si, mai nou, sunt foarte active si companiile din energie. Pentru fiecare brand, muzica a creat intotdeauna o legatura fata de potentialii clienti sau cei pe care deja ii ai in portofoliu. Competitia este tot mai mare pentru ca piata muzicala s-a dezvoltat foarte mult in Romania. Daca te uiti doar in zona de festivaluri, inainte acestea aveau loc doar in Bucuresti, in timp ce acum adevaratele festivaluri se desfasoara in zona de iarba verde”, explica Huian.

Un exemplu de concurenta in telecom pe zona de sponsorizare, este sustinerea emisiunii X Factor de la Antena 1 de catre Orange si a show-urilor Vocea Romaniei si Romanii au Talent de la Pro TV de catre Cosmote. Pe de alta parte, Vodafone s-a remarcat de-a lungul anilor prin faptul ca a fost sponsor oficial al unor concerte precum cele ale Rolling Stones, Madonna, Depeche Mode, Bon Jovi sau Red Hot Chili Peppers.

Operatorul vrea sa lanseze un proiect pe segmentul cinematografic

Echipa de evenimente si sponsorizari a Orange este formata din doi manageri: Dragos Huian si Alex Filip, cel din urma implicandu-se mai ales in evenimentele sportive. Operatorul investeste in principal in evenimente legate de muzica, film si sport.

„Sunt trei directii care iti acopera in general zona de sponsorizari”.

Pe segmentul de muzica, cele mai importante evenimente organizate de companie sunt Orange Summer Party si Orange Summer Well, pe cel de film- proiectul Orange Film prin care clientii pot cumpara doua bilet la pret de unu, iar in zona de sport sponsorizarea echipei de fotbal Dinamo si evenimente din zona de baschet si raliu.

De asemenea, din aceasta toamna compania va lansa un nou proiect pe segmentul cinematografic. Huian nu a oferit mai multe detalii.

Bugetul de evenimente a crescut de la an la an

„Bugetul de evenimente a crescut de la an la an, dar salturile nu au fost mari. Incercam sa fim cat mai stabili, pentru ca trebuie sa fii constant in ochii publicului. De exemplu, nu o putem aduce pe Lady Gaga, dupa care sa coboram si sa aducem un alt gen de artist”, spune managerul.

Organizarea Orange Summer Party si Orange Summer Well, cele mai mari evenimente Orange, incepe cu aproximativ 10-11 luni inainte ca acestea sa aiba loc.

Orange Summer Party este un eveniment care are loc doar in Romania, iar prima editie a avut loc in 2007, invitat fiind Akon. La evenimentul din acest an a fost invitata Jessie J, concertul din statiunea Mamaia atragand circa 35.000 de oameni si fiind astfel editia cu cel mai mare numar de spectatori. Un numar asemanator a atras si editia din 2010 la care a fost invitat Mika.

Lista initiala de artisti care ar putea canta la acest eveniment cuprinde 3-4 staruri, artistul final fiind ales de obicei cu 3-4 luni inainte de concert. Decizia finala legata de numele artistului este luata de top managementul operatorului.

Citeste si:

“Suntem foarte atenti la ce nume noi apar pe parcursul unui an sau ce evolutii au artistii si ne orientam astfel incat sa multumim cat mai multe opinii. De obicei alegem artisti britanici, pentru ca de acolo se dicteaza foarte multe trenduri. Noi incercam sa mergem foarte mult si in zona de tineri si, atunci, pentru noi piata din Anglia este foarte importanta”.

Pe de alta parte, la cea de-a doua editie a festivalului Orange Summer Well care a avut loc pe 11-12 august pe domeniul Stirbey din apropiere de Bucuresti, au fost invitati Citizens, Wolf Gang, The Asteroids Galaxy Tour, Patrick Wolf, Hurts, Zulu Winter, The Big Pink, Glasvegas, The Vaccines, The Stone Roses. Cea de-a doua zi de festival a fost insa anulata din cauza ploii abundente care ar fi pus in pericol „singuranta publicului si a artistilor”, dupa cum au precizat organizatorii.

„Daca se strica vremea, artistul poate sa aiba orice renume, nu mai are nicio relevanta”, explica Huian.

Atrage o companie mai multi clienti daca sponsorizeaza sau organizeaza evenimente?

„Nu este vorba de un concert si atat. Lucrurile in sponsorizari s-au schimbat mult fata de anii trecuti cand veneai cu un lucru punctual. Acum incerci sa dezvolti foarte mult, sa prezinti clientilor si alte beneficii. De exemplu, Summer Party dureaza patru-cinci ore, in timp ce in zona de festival sunt foarte multe avantaje pentru ca oamenii au mai mult timp sa iti descopere serviciile. Nu poti cuantifica daca atragi sau nu clienti, dar fiind constanti pe un anumit concept, in primul rand, este o recompensa pentru utilizatori si potentiali utilizatori”.

Orange Romania avea 10 milioane de clienti la finalul lui iunie anul acesta.

In general, la organizarea unui astfel de eveniment lucreaza cateva zeci de oameni din cadrul Orange, din departamente precum tehnic, marketing, online, PR. De asemenea, operatorul colaboreaza pentru organizarea evenimentelor muzicale cu compania Livada.

Dragos Huian are 30 de ani si a absolvit Facultatea de Administratie din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative (SNSPA).
Acesta a colaborat cu Orange din 2002 din pozitie de promoter, iar din 2007 lucreaza ca specialist in evenimente si sponsorizari pentru operator.

Orange este cel mai mare operator de telecom de pe piata locala cu afaceri de 940 de milioane de euro si un profit net de 190 de milioane de euro anul trecut, conform Ministerului de Finante. Principalii sai concurenti sunt companiile Vodafone, Cosmote si RCS&RDS.