Noile produse ale companiei au in spate magazinul impresionant de continut al retailerului online, care ofera 22 de milioane de filme, seriale si emisiuni de televiziune, melodii, aplicatii, jocuri, carti si reviste.

Directorul general al Amazon.com, Jeff Bezos, a prezentat noua gama Kindle joi seara la Santa Monica, extinzand semnificativ oferta companiei pentru a acoperi cat mai multe nise pe o piata estimata la 66,4 miliarde dolari in acest an, tot mai agomerata, unde si-au facut recent aparitia produse branduite Google si Microsoft.

"Nu a fost o lansare de produse, ci mai degraba o declaratie de razboi. Este clar ca Amazon vrea clientii Apple. In acest moment, Amazon nu este o companie pe care Apple sa o poata ignora ca rival", comenteaza pentru Bloomberg Michael Gartenberg, analist la compania de cercetare de piata Gartner.

Actiunile Amazon au inchis joi la New York in urcare cu 2,1%, la 251,38 dolari, un nou record, afisand o crestere de 45% pe ansamblul acestui an. Cotatia bursiera este echivalenta cu de 181 de ori profitul pe actiune estimat pentru urmatorul an fiscal, fata de un raport de 14 la 1 pentru Apple, respectiv 15 la 1 pentru Google.

Linia propusa de companie pentru acest sfarsit de an porneste de la un e-reader Kindle de 69 de dolari, cu ecran de 6 inci de tip e-ink ("cerneala electronica") optimizat pentru citit, al carui pret redus ar trebui sa fie subventionat prin publicitate. Varianta fara reclame costa 89 de dolari.

Noua linie de tablete premium, denumite Kindle Fire HD, incepe de la un model de 7 inci cu preturi de referinta intre 199 dolari si 249 dolari, in functie de capacitatea memoriei interne. Modelele de top au ecran de 8,9 inci, usor mai mic decat cel al iPad, cu preturi de 299-369 dolari pentru variantele WiFi, respectiv 499-599 dolari pentru tabletele compatibile cu retelele mobile de ultima generatie 4G LTE.

Noile tablete Kindle Fire HD sunt mai subtiri decat iPad-ul, ofera spatiu similar de stocare si au un sistem de sunet superior, toate acestea la un pret mai redus. Abonamentul la internet mobil oferit in SUA pentru varianta 4G LTE costa 50 de dolari pe an, cu 180 de dolari mai putin decat un contract comparabil pentru iPad, potrivit Amazon.com.
Produsele sunt echipate cu aplicatii dezvoltate personalizat de Facebook si Skype si sunt echipate cu o varianta puternic modificata a sistemului de operare Android produs de Google.

Citeste si:

Tabletele au camera foto digitala si webcam, pe partea din fata, pentru apeluri video, precum si conectivitate Bluetooth, difuzoare stereo si doua antene interne pentru o mai buna conectivitate wireless.

"Anul trecut au aparut mai mult de doua duzini de tablete Android si nimeni nu le-a cumparat. Lumea nu mai vrea gadget-uri. Consumatorii vor servicii. Kindle Fire este un serviciu. Te saluta pe nume, iese din cutie cu mult continut preincarcat si iti face recomandari", a spus Bezos la prezentarea produselor.

Compania a introdus si e-reader-ul Kindle Paperwhite, echipat cu un ecran de rezolutie mai buna iluminat din fata, pentru a functiona mai bine in lumina puternica a soarelui. Produsul pleaca de la 119 dolari pentru varianta WiFi si ajunge la 179 de dolari pentru cea echipata cu antena 3G.

Tabletele lansate joi de Amazon nu au GPS, spre deosebire de majoritatea produselor rivale, dar se bazeaza pe oferta uriasa de continut a retailerului online.

Amazon.com a anuntat in luna august ca a vandut, distribuit electronic sau inchiriat, prin magazinul online destinat produselor Kindle, peste 100 milioane de volume disponibile exclusiv prin serviciile companiei.

Momentan, iPad vine numai in variante cu ecran de 10 inci, insa surse apropiate situatiei au declarat recent ca Apple pregateste lansarea unui "iPad Mini", cu diagonala de 7 inci, ca raspuns la aparitia tabletei Asus Google Nexus 7. Microsoft a prezentat in acest an propriile tablete premium, denumite Surface, care vor fi echipate cu Windows 8/RT si vor fi disponibile pe piata undeva la sfarsitul lunii octombrie, odata cu lansarea noului sistem de operare produs de companie.