“Este similar cu ce s-a intamplat cu iPhone-ul Apple. Daca dupa lansarea smartphone-ului, in 2007, a durat vreun an pana sa se dezmeticeasca concurenta si sa scoata ceva similar pe piata, acum imediat cum compania iese cu o inovatie «sare» si concurenta. Este similar si in industria foto”, considera Perian, intr-un scurt interviu pentru wall-street.ro.

Acesta este de altfel si una dintre provocarile companiei in urmatorii ani. O alta va fi sa reuseasca sa mentina preturile acceptabile, in conditiile unui curs valutar volatil. “Aparent, preturile aparatelor foto se reduc, intrucat fiecare camera are o durata de viata si, ca in orice industrie, pe masura ce apar noutati preturile la aparate mai vechi se reduc. In realitate, este greu sa mentinem preturi bune. Altfel ar fi fost daca era euro 4 lei si nu 4,5”.

Intrebat daca piata camerelor mirorless va domina in viitor, seful Skin spune ca din luna ianuarie pana in iulie, conform unui studiu independent, pe piata locala s-au vandut doar 800 de unitati, inclusiv cele ale concurentei. “Intr-adevar, in afara, sunt tari – precum Japonia – unde astfel de camere au o cota de piata mare. In Romania, pretul ridicat impinge consumatorii sa cumpere DSLR-uri. Chiar daca mai masive, acestea sunt inca dominante”.

In ceea ce priveste camerele compacte, seful Skin spune ca asistam la o specializare a acestora si nisari. “Consumatorii se gandesc la nevoile lor si, in loc sa cumpere o camera «buna la toate» prefera una specializata – de aventuri, subacvatica sau care sa filmeze foarte bine. Cele cu ultra zoom cresc in cota”, spune el.

Citeste si:

La aniversarea a cinci ani pe piata locala, oficialii companiei au prezentat slide-uri privind cresterea cotei de piata in tara precum si camera D600. Aceasta urmeaza a costa circa 10.000 de lei si va fi disponibila incepand cu septembrie.

Puteti urmari configuratia in videoclipul filmat de wall-street.ro.

Principalii concurenti ai Nikon pe piata locala sunt Canon, Sony, Fuji sau Olympus.