Apple a raportat un profit in crestere, dar sub asteptarile Wall Street si estimari pentru perioada urmatoare de asemenea mai slabe decat anticipau analistii, la scurt timp dupa ce a lansat noul iPad mini, potrivit celor mai recente date publicate de CNBC.

Profitul net al Apple a crescut in ultimul trimestru la 8,2 miliarde de dolari, sau 8,67 dolari pe actiune, de la 6,6 miliarde de dolari, 7,05 dolari pe actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.

Veniturile au avansat cu 27%, de la 28,27 miliarde de dolari la 36 miliarde de dolari.

Analistii consultati de Reuters se asteptau ca Apple sa raporteze profit pe actiune, excluzand unele elemente exceptionale, de 8,75 dolari, la venituri de 35,8 miliarde de dolari.

Compania a livrat 26,9 milioane de iPhone-uri in trimestrul al patrulea, usor peste asteptarile Wall Street, in timp ce vanzarile de iPad-uri, la 14 milioane de unitati, s-au situat mult sub estimari.

Rezultatele vin inainte de startul vanzarilor din sezonul sarbatorilor, cand concurenta dintre producatorii de smartphone-uri si tablete atinge cote maxime. Apple a lansat in ultimele luni un nou iPhone si tablete iPad pentru a lupta impotriva Amazon si a dispozitivelor care folosesc sistemul de operare Android al Google.

Samsung: profit in crestere cu peste 90%

Citeste si:

De cealalta parte, profitul net al Samsung in perioada de trei luni incheiata la 30 septembrie a urcat cu 91%, la 6,560 miliarde de woni (6 miliarde de dolari), in timp ce analistii anticipau 6,25 miliarde de woni.

Castigul la divizia de telefoane mobile a avansat, dupa ce introducerea Galaxy S III si Note II au ajutat grupul sa concureze mai bine cu Apple, un client cheie al operatiunilor de componente, dar rival in procese legate de patente pe patru continente.

Vanzarile au totalizat 52.180 miliarde de woni (peste 50 miliarde dolari), aproape 20% din PIB al Coreei de Sud, in urcare de la 41.270 miliarde de woni in aceeasi perioada a anului trecut.

Samsung a livrat in trimestrul al treilea un numar record de 56,3 milioane de smartphone-uri, reprezentand o cota de 31,3% din piata mondiala, potrivit firmei de cercetare IDC. Apple este pe doi dupa cota de piata, de 15%, aferenta celor 26,9 milioane de iPhone-uri vandute. Pe pozitia a treia se afla Research In Motion, producatorul Blackberry, cu 4,3%, ZTE China pe locul urmator cu 4,2%.

In trimestrul al doilea, Samsung a avut cota de piata de 32,6%, iar Apple de 16,9%.

Samsung se va confrunta cu o piata mai dificila in perioada vanzarilor de sarbatori, dupa ce si Apple si-a imbunatatit oferta de produse, prin introducerea unui nou iPhone, a iPad mini si a unui nou iPad clasic. De asemenea, Microsoft a lansat tableta Surface.