Japonezii prognozeaza pentru acest an pierderi care vor atinge un nivel record de peste 5,6 miliarde de dolari, datorat in special cererii scazute pentru LCD-uri.

Campania si-a dublat estimarile de pierderi pentru anul fiscal care se va incheia in martie 2013 – la 5,64 miliarde de dolari (450 mld. yeni), fata de 3,7 miliarde dolari (296 mld. yeni) cat estimau analistii, relateaza NY Times.

"Nu cred ca Sharp va avea un business viabil in urmatorii trei pana la cinci ani. Campania nu are o viziune pe termen lung, cu exceptia unui plan de a vinde mai multe televizoane LCD de dimensiuni mici si mijlocii", a declarat un manager de fonduri din Tokyo.

Sony si Panasonic, pierderi pe linie

Nici Sony si nici Panasonic nu au fost ocolite de pierderi, ultimul trimestru aducand vanzari in scadere pentru ambele companii producatoare de electronice.

Citeste si:

Sony a raporatat o pierdere trimestriala de 194 milioane dolari (15,5 mld. yeni), inregistrand pierderi pe aproximativ toate diviziile pe care activeaza.

Dupa ce valoarea actiunilor companiei a scazut cu o cincime, japonezii de la Panasonic estimeaza o pierdere anuala de 9,6 miliarde de dolari (765 mld. yeni).

Au solicitat sume uriase de la banci

Japonezii de la Panasonic au cerut ajutor bancilor, patru institutii financiare oferind companiei circa 7,6 miliarde de dolari imprumut pentru a-si reorganiza cheltuielile. Este cel mai mare imprumut acordat unei companii din Japonia, dupa ce grupul Sharp a solicitat in luna septembrie un imprumut de 4,6 miliarde dolari pentru a-si consolida business-ul.