Veniturile din servicii au atins 367,9 milioane de euro in cele sase luni incheiate la 30 septembrie 2012, acestea fiind in scadere cu 5,8% mai mici decat fata de aprilie-septembrie 2011.

Internetul mobil si vanzarile de smartphone-uri au compensat reducerea tarifelor de interconectare

“Suntem multumiti de rezultatele obtinute in primele 6 luni ale anului financiar - din aprilie pana in septembrie 2012. Cresterea din zona de date mobile si smartphone-uri au fost factorii principali care au contribuit la stabilizarea veniturilor noastre. Aceasta crestere a compensat partial impactul negativ generat de reducerea tarifelor de interconectare, de la 1 martie 2012. Suntem optimisti ca anul viitor ca aduce o crestere si mai accelerata a serviciilor de internet mobil si speram ca mediul de business va incuraja investitiile noastre in dezvoltarea retelei LTE si furnizarea serviciilor 4G in Romania”, a spus Inaki Berroeta, presedinte si CEO Vodafone Romania.

Excluzand efectul scaderii ratelor de interconectare (aplicata din 1 martie 2012), veniturile din servicii au scazut cu 1,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in prima jumatate a anului financiar, conform oficialilor Vodafone.

ARPU mobil al Vodafone Romania a atins 7,4 euro in ultimele sase luni, in crestere cu 6,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Aproape 76.000 de clienti noi

Veniturile din date mobile au crescut cu 28,4% in trimestrul incheiat in 30 septembrie 2012, fata de perioada similara a anului trecut, iar numarul utilizatorilor de smartphone a crescut cu 4,3 puncte procentuale, la 30 Septembrie 2012, fata de aceeasi perioada a anului trecut, si respectiv cu 0,8 puncte procentuale fata de trimestrul anterior.

Pe de alta parte, intre iulie si septembrie compania a atras 75.809 de clienti, ajungand la 7,87 milioane de utilizatori.

Citeste si:

Abonatii serviciilor Vodafone inseamna 42% din totalul utilizatorilor Vodafone, iar clientii de cartele preplatite restul de 58%.

Vodafone Romania face parte din grupul britanic Vodafone, unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicatii mobile din lume, dupa venituri, cu aproximativ 407 milioane de clienti in in intreaga lume, la 30 septembrie 2012.

Grupul are divizii in 30 de tari de pe cinci continente si peste 50 de retele partenere in intreaga lume.