La acea data, inginerul britanic Neil Papworth a trimis experimental primul mesaj text lui Richard Jarvis din cadrul companiei de telefonie Vodafone in care ii transmitea un timpuriu “Craciun Fericit!”, relateaza presa internationala.

Un an mai tarziu, compania suedeza Telia lansa primul serviciu de transmitere a mesajelor text, iar din 1994 companiile au investit masiv in pagere, dar acest trend intermediat de un operator nu a reusit sa se impuna in special din cauza lipsei de intimitate pe care nu aveai cum sa o maschezi.

Tot in 1994, compania britanica de telefonie Vodafone lansa un serviciu de trimitere a mesajelor text in mod gratuit catre utilizatorii aceleiasi retele, pentru ca in anii imediat urmatori SMS-ul sa devina unul dintre cele mai populare metode de comunicare nu doar in Marea Britanie ci pe intreg mapamondul, relateaza TheTelegraph.co.uk.

In primele luni, serviciul era limitat la trimiterea de mesaje text cu o limita de 160 de caractere, neexitand posibilitatea de a include in acelasi SMS un volum mai mare de informatie. Treptat, acest lucru s-a schimbat, un singur mesaj text avand in continuare aceeasi limitare a numarului de caractere dar si posibilitatea de a trimite in interiorul aceluiasi mesaj pana la 2.000 de caractere.

Citeste si:

Folosit de peste 4 miliarde de oameni de pe intreg globul, SMS-ul a creat o adevarata euforie la nivel mondial, dar aparitia noilor medii virtuale precum retelele de socializare sau serviciile de chat prin intermediul internetului i-a scazut din popularitate.

Compania de cercetare Ofcom a raportat o scadere a volumului mesajelor clasice trimise de pe telefon. De exemplu, in Marea Britanie, numarul SMS-urilor a atins un varf de 39,7 miliarde anul trecut, insa trendul a cunoscut o scadere in special din cauza retelelor de socializare precum Facebook sau Twitter care au devenit tot mai folosite pentru comunicare oferind, pe langa text si imagine sau alte facilitati.

Foto: captura photo-dictionary.com