“Pentru Cosmote vom continua investitia in dezvoltarea retelei de date pentru a avea o acoperire foarte buna si pentru a ne mari viteza. Am facut deja primii pasi anul acesta si oferim viteze de 43,2 Mbps in peste 70 de orase. La Romtelecom vom pune accentul si vom investi foarte mult in serviciile de televiziune”, a explicat managerul.

Cosmote a anuntat in aceasta toamna ca a marit viteza de acces la internet pana la 43,2 Mbps in 74 de orase, adica in toate orasele de peste 30.000 de locuitori din Romania. Aceste orase reprezinta 41% din populatia Romaniei.

In total, serviciile 3G al Cosmote acopera peste 68% din populatia Romaniei. De altfel, intre iulie si septembrie, operatorul si-a majorat numarul de utilizatori 3G cu 12% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conform raportului financiar al OTE, grupul grec care detine compania.

Cosmote va extinde acoperirea serviciilor de internet de 43,2 Mbps

Pentru 2013, Theocharopoulos isi doreste sa extinda acoperirea serviciilor de internet de 43,2 Mbps in toate orasele de peste 10.000 de locuitori. Orange si Vodafone Romania, primii doi operatori pe piata de telefonie mobile si principalii concurenti ai Cosmote, au lansat si ei servicii de internet cu viteze de pana la 43,2 Mbps, insa suprafata acoperita se limiteaza la cateva orase mari.

Seful Cosmote si Romtelecom nu a oferit detalii despre valoarea investitiilor pe care cele doua companii pe care le conduce ar urma sa le faca in 2013.

Dezvoltarea retelei de date inseamna nu doar extinderea acoperii tehnologiei 3G de 43,2 Mbps, dar si lansarea celei 4G (long term evolution-LTE) care permite oferirea de viteze de pana la 100 Mbps. Operatorul va putea oferi viteze bazate pe tehnologia 4G in baza licentelor castigate in acest an la licitatia de spectru organizata de ANCOM, autoritatea care reglementeaza piata locala de telecomunicatii.

Nu suntem nevoiti sa ne grabim catre 4G, pentru ca avem 43,2Mbps

“Abia am iesit din licitatie, sunt multe aranjamente de spectru de facut si vrem sa avem o abordare onesta fata de clientii nostri. Vom lansa serviciile cand totul va fi gata. Nu suntem nevoiti sa ne grabim catre 4G, pentru ca avem 43,2Mbps”, a mai spus Theocharopoulos la intrebarea wall-street.ro legata de strategia Cosmote pentru 4G in contextul in care concurentii operatorului au fost mult mai vocali in promovarea lansarilor acestei tehnologii.

De altfel, Vodafone a lansat prima oferta comerciala, in timp ce Orange ar putea lansa aceste servicii in urmatoarele saptamani.

Pe de alta parte, managerul Romtelecom si Cosmote spun ca 2G, 3G 4G sunt doar tehnologii, si ca pe utilizator nu ar trebui sa il intereseze tehnologia folosita, ci calitatea si viteza de transmitere a datelor.

Avansul tehnologiei retelelor duce totodata la schimbarea terminalelor, circa 30% dintre cele aproximativ 3 milioane de telefoane estimate a fi cumparate de romani anul acesta fiind smartphone-uri, potrivit datelor Samsung Romania, cel mai mare jucator pe piata locala de telefoane mobile.

“Cred ca anii urmatorii telefoanele normale vor disparea complet, in cinci ani numarul de telefoane normale va fi foarte mic”, spune Stefanos Theocharopoulos.

Cosmote are in portofoliu peste 100 de modele de smartphone-uri.

Continua Romtelecom achizitiile de platforme de continut?

In ceea ce priveste Romtelecom, companie care a avut in primele noua luni din acest an afaceri de circa 470 de milioane de euro (foto 2), peste jumatate dintre clienti folosesc in prezent cel putin doua servicii ale companiei. In ultimii zece ani, Romtelecom a trecut printr-o schimbare majora, evoluand de la un operator de telefonie fixa care avea monopol in domeniu la o companie care ofera telefonie, internet, televiziune pe mai multe platforme (cablu, satelit, IPTV, dispozitve mobile), dar si servicii de business.

De altfel, de curand compania a anuntat ca a cumparat de la Mediafax Group platforma video online cu plata Muvix. Site-ul Muvix a fost lansat in decembrie 2009 de MediaPro Interactive, fosta divizie de online a Mediafax Group, companie care apartine lui Adrian Sarbu, fondatorul Pro TV.

“Romtelecom se dezvolta, se schimba. Am inceput de la voce, avem date, televiziune, dar nu oprim aici. Nu ne consideram doar ca o companie de comunicatii. Oferim comunicatii, dar, mai important, oferim divertisment. Avem o platforma de televziune, avem propriile canale, avem Muvix, HBO Go si o platforma de divertisment pe mai multe canale: acasa poti sa te uiti la TV in sufragerie, dar poti avea acelasi lucru pe laptop sau pe tablet. Iar cand iesi ai aceleasi servicii pe mobil sau pe tableta. Acest lucru este unic in Romania. Ne pozitionam in primul rand ca un furnizor de servicii de divertisment si apoi ca unul de comunicatii.Si, da, daca vedem oportunitati care sa ne intareasca pozitia, vom face acest lucru”, a spus Theocharopoulos legat de alte posibile achizitii ale Romtelecom in zona de servicii de continut.

Citeste si:

De altfel, in prezent in jur de 25% din noii clienti de internet cumpara pachetul HBO Go si Dolce TV, comercializat la pretul de 39 de lei. Romtelecom a facut primii pasi in zona de divertisment online anul trecut prin lansarea portalului de divertisment video Dolce TV care ofera filme, emisiuni TV live sau inregistrate si sport. Ulterior, la inceputul acestui an a lansat HBO Go, un serviciu video online la cerere, care le permite clientilor sa urmareasca toate productiile HBO (filme, seriale, concerte, documentare) dinainte ca acestea sa fie lansate pe canalul TV clasic. Iar, in toamna, compania a anuntat achizitia platformei video Muvix, care va fi integrata in serviciul Dolce TV.

In prezent Romtelecom este al doilea jucator pe segmentul de televiziune, cu 1,23 milioane de abonati, liderul fiind RCS&RDS, companie care are mai bine de 3 milioane de utilizatori de TV, adica peste jumatate din piata. In Romania, erau circa 5,92 milioane de clienti de televiziune la finalul lui iunie anul acesta, conform datelor arbitrului telecom.

Ce spune seful Romtelecom despre o posibila intrare a Orange pe piata TV

Un jucator care ar putea face concurenta Romtelecom pe zona de televiziune in urmatorii ani este Orange Romania, despre care Ziarul Financiar a scris recent ca ia in calcul intrarea pe piata TV, un domeniu cu venituri de circa 370 de milioane de euro anul trecut (vezi foto 3). Serviciile de televiziune inseamna circa 10,5% din intreaga piata de comunicatii electronice, de circa 3,5 mld. euro in 2011.

„Romania este piata cu cea mai mare penetrare a serviciilor de televiziune cu plata. In primul rand le spunem bun venit ca si competittori, competitia ne face mereu mai buni. Nu stiu ce vrea sa faca Orange, dar noi am dovedit in Cosmote si in Romtelecom ca stim cum sa facem fata competitiei si strategia va fi mereu una bazata pe client, serviciu, calitate. Daca putem oferi aceste lucruri...aceasta este strategia. Dar ca sa ajungi aici, este nevoie de multa munca”, afirma Stefanos Theocharopoulos.

Piata de telecom a scazut usor in 2012. Anul viitor este o provocare sa ramana stabila

In legatura cu evolutia pietei locale de telecomunicatii, managerul afirma ca anul acesta industria telecom este in scadere usoara fata de valoarea de 3,5 miliarde de euro din 2011 si ca se asteapta ca anul urmator sa urmeze o stabilizare.

“Provocarea este sa ramana stabila. In contextul economic actual, nu ma astept la o crestere mare”, explica managerul celor doua companii de telecomunicatii.

Scaderea industriei telecom din ultimii ani a fost determinata mai ales de diminuarea preturilor la servicii, romanii avand printre cele mai mici tarife din Europa pentru telefonie, internet si televiziune.

„Cred ca aceasta piata are cele mai mari atractive si mai mici preturi, dar sunt cateva limite pana la care competitia poate merge.
Pentru ca la un moment nu va mai avea rost sa facem business. Si toti suntem intr-un business. Exista o limita. Cred ca am ajuns la un nivel urias de competitie in Romania si cred ca serviciile sunt foarte accesibile pentru toate lumea. Si, de aceea, lucrul esential nu este pretul, ci sa iti tii consumatorul multumit. Astfel o sa-i ai langa tine”.

Cine este Stefanos Theocharopoulos:

Stefanos Theocharopoulos (44 de ani) este directorul general al Romtelecom din iulie anul trecut. De asemenea, din ianuarie 2008 este CEO al Cosmote Romania.

Acesta lucreaza pentru grupul OTE din 2006, cand a fost numit director executiv de dezvoltare a businessului in cadrul companiei OTEGlobe, membra a grupului OTE.

El a mai ocupat si pozitia de director executiv pentru tehnologie in cadrul OTE Investment Services.

Inainte de a se alatura grupului OTE, Theocharopoulos a detinut pozitii manageriale in companii precum O2 Germania, Dutchtone Olanda, Vodafone Grecia, Fujitsu Telecom Research Center Marea Britanie si Ericsson Hellas/Grecia.

Seful Cosmote Romania si Romtelecom este licentiat al Universitatii Sussex in Inginerie Electronica, detinand si o diploma de Master of Science in comunicatiimobile & comunicatii prin satelit din partea Universitatii din Westminster.