Aproximativ 3 milioane de clienti ai France Telecom-Orange au telefoane pe care functioneaza tehnologia NFC (near field communication), iar numarul va creste pana la circa 10 milioane la finalul anului viitor, a declarat pentru wall-street.ro, Thierry Millet, vicepresedinte pentru plati mobile si servicii contactless in cadrul grupului francez de telecomunicatii si fostul sef al Orange Romania.
NFC (near field communication) este o tehnologie incorporata in tot mai multe smartphone-uri, care permite telefonului sa poate fi folosit drept card de cumparaturi, bilet de transport in comun sau pentru evenimente sau ca modalitate de a accesa anumite informatii.

Aproximativ 300 de milioane de persoane vor folosi NFC in 2014, acestea urmand sa realizeze tranzactii de aproximativ 50 de miliarde de dolari la nivel mondial, conform datelor asociatiei in domeniul telecomunicatiilor GSMA.

France Telecom a lansat pentru prima data serviciile NFC in Franta in 2010, aceasta fiind si tara in care operatorul a avut cele mai bune rezultate pana acum. In 2011 a urmat Marea Britanie, iar luna trecuta operatorul a introdus aceste servicii si in Polonia. Din 2013 serviciul va fi disponibil si in Spania.

4.000 de tranzactii prin NFC in Romania in cinci luni

In Romania, Orange a inceput in iunie cu BRD - Groupe Société Générale un proiect pilot de testare a serviciilor NFC de catre 120 de angajati ai bancii si ai operatorului de telecomunicatii. Din iunie si pana la jumatatea lui noiembrie au fost realizate in jur de 4.000 de tranzactii cu o valoare medie de 15 lei.

Cele mai multe tranzactii au fost pentru plata transportului la metrou, urmate de tranzactiile din lanturile farma HelpNet si Sensiblu si reteaua de magazine de ziare si reviste Immedio, potrivit unor date oferite la o conferinta organizata de Wall-Street.ro de catre Gabriela Voinea, senior partnership manager in cadrul Orange Romania. Proiectul cu BRD se incheie la finalul anului.

Thierry Millet a precizat ca inca nu a fost stabilita o data pentru lansarea serviciilor NFC in Romania.

Introducerea acestora depinde atat de numarul de telefoane care au integrate tehnologia NFC, cat si de numarul de echipamente POS pe care le au comerciantii.

“Continuam sa construim si sa testam ecosistemul si serviciile care vor face posibila o lansare comerciala”, a explicat oficialul France Telecom-Orange.

In prezent operatorul are circa 3 milioane de clienti care folosesc telefoane capabile pentru servicii NFC, iar pana la finalul anului viitor conducerea grupului francez isi doreste sa ajunga la aproximativ 10 milioane de clienti.

“Deocamdata, nu avem un profil al utilizatorului de NFC. Dar pentru ca serviciile sunt destul de noi, multi dintre consumatorii nostri sunt <<early adopters>>, dar pe masura ce devin tot mai populare, observam ca sunt clienti de toate tipurile care incep sa foloseasca serviciile mobile contactless. Incercarile pe care le-am avut in aceasta zona ne arata ca oamenii prefera telefonul daca sunt pusi sa aleaga intre cash sau card. Asta pentru ca telefoanele sunt mereu cu noi, suntem continuu atenti la ecran, il folosim pentru a comunica si accesa informatii si pentru ca ne ofera servicii cu valoare adaugata. Platile si cumparaturile urmeaza acest trend foarte puternic”, spune oficialul France Telecom.

Millet nu a oferit date despre valoarea tranzactiilor pe care clientii Orange le-au facut pana acum prin terminale NFC. In general, in Franta, utilizatorii folosesc telefoanele care includ aceasta tehnologie mai ales pentru a-si cumpara si taxa biletele de transport, pentru a plati in magazine si restaurante, pentru a inchiria biciclete si pentru a avea acces la informatii. In Marea Britanie, rezultatele sunt asemanatore, britanicii folosind NFC in special pentru achizitiile din magazine. De asemenea, in Marea Britanie, operatorul realizeaza teste pentru plata transportului in comun.

Pentru a avea succes, serviciile NFC trebuie sa fie la fel de usor de folosit precum a plati cash sau cu cardul

Managerul adauga ca pentru pentru a atrage cat mai multi consumatori, serviciile NFC ar trebui sa fie cat mai usor de utilizat, dar si sa aduca valoare adaugata.

„Sa fie la fel de usor de folosit precum platile cash sau cu cardul, dar sa adauge valoare clientului intr-un mod in care nici platile prin cash si nici cardul nu o pot face”, afirma Millet.

Desi despre NFC se vorbeste mai ales din perpectiva tranzactiilor care pot fi facute prin telefonul mobil, oficialul companiei de telecom spune ca aceasta tehnologie nu inseamna doar tranzactii.

"Vedem lucruri interesante care au fost create pentru NFC in publicitate, turism, jocuri sau in zona de partajare de documente. Cel mai important diferentiator fata de cash si card este faptul ca atunci cand vorbim despre NFC nu vorbim doar despre plati: de fapt, NFC iti permite sa interactionezi prin servicii inteligente cu ajutorul unui dispozitiv mobil. Banii cash sau cardul nu iti vor putea deschide usa de la masina, nu te informeaza despre serviciile de transport local, nu te ajuta sa folosesti cupoane sau alte promotii cand vei face achizitii. Un alt avantaj este securitatea: cu cash, daca iti pierzi banii, cel mai probabil i-ai pierdut pentru totdeauna. Cu NFC, daca iti pierzi telefonul, vei putea reinstala repede serviciile pe un alt telefon fara sa iti pierzi banii”, explica vicepresedintele France Telecom-Orange pentru plati mobile si servicii contactless.

Thierry Millet este fostul CEO al Orange Romania, el ocupand aceasta functie intre iulie 2009 si iulie anul trecutm cand a fost inlocuit de Jean Francois Fallacher. Managerul a venit in Romania in octombrie 2005, cand a fost numit director comercial si a condus departamentele serviciul clienti, marketing si vanzari. Thierry Millet are o experienta de peste 20 de ani in cadrul grupului Orange-France Telecom si a ocupat mai multe pozitii de management la nivel international.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri