Acesta a declarat ca enterprise search nu este utila utilizatorilor, deoarece nu este simpla, cuprinzatoare sau de incredere. El a comparat utilizarea cautarii enterprise cu cea a cautarii consumer, unde Google si motoarele de cautare concurente sunt utilizate ca "interfata din oficiu pentru orice" pe Web. "Cautarea enterprise este utilizata in ultima instanta si nu ca punct de plecare" si este subutilizata, a spus Girouard.

Sfatul lui Girouard pentru imbunatatirea pietei de cautare enterprise este ca vanzatorii software sa perceapa in acelasi mod angajatii si clientii. Aceasta insemna o concentrare mai mare pe furnizarea de cuvinte cheie simple ca cele oferite pentru cautarea consumer.

"Cautarea are oportunitatea de a fi interfata umana pentru toate informatiile corporate", a spus Girouard. El a specificat ca muncitorul cunoscator al anilor 80-90 care era focusat pe invatarea si aplicarea a catorva aplicatii software se transforma in "inovatorul auto-determinat" care are nevoie de acces usor la unelte - inclusiv cautare - pentru a-si usura munca.

Anuntul Google pentru functia OneBox intr-un upgrade la Search Appliance este parte a efortului de a plasa cautarea enterprise in centrul unei game de unelte pentru utilizatori. Functia permite utilizatorilor sa efectueze cautari in timp real in aplicatii business precum cele ale Cognos Inc., Oracle Corp. si Saleforce.com, pentru a accesa informatii precum contacte, agenda, etc.

Pivind inainte, Girouard a estimat ca virtualizarea va fi o functie cheie pentru software-le de cautare enterprise - inclusiv posibilitatea de a cauta in anume companie sau o un anumit departament dintr-o companie.