„2013 va fi un an in care va fi clar pentru toata lumea ca orice inseamna retail nu se mai vinde sau se vinde in cantitati insignifiante. Va fi anul in care foarte multi producatori vor renunta sa mai lanseze jocuri la cutie, acestea urmand sa apara fie in format digital, fie free2play. Vom vedea foarte multe titluri importante lansate direct in limba romana. Vanzarile de jocuri si hardware pentru console, care si asa erau foarte mici, se vor prabusi, Wii U va fi un esec imens, iar singura consola care va mai face ceva vanzari va fi noua versiune de XBox. Apoi, vanzarea de jocuri pe mobile si tablete va cunoaste o crestere exploziva, iar majoritatea banilor pentru jocurile de PC se vor duce pentru produse free2play sau jocuri in format digital”, explica managerul.

Anul trecut piata romaneasca de jocuri a crescut cu circa 20% fata de 2011. Din valoarea de circa 20 de milioane de euro a industriei de jocuri, in jur de 85% reprezinta vanzarile de jocuri PC, aproximativ 12-13% cele pentru dispozive mobile si circa 2-3% vanzarile de jocuri pe consola.

Piata locala de jocuri ar putea creste cu circa 20% in 2013, potrivit estimarilor lui Silviu Stroie.

Citeste si:

In prezent, in Romania, sunt in jur de doua milioane de jucatori de sporturi electronice. De asemenea, Professional Gamers League (PGL), asociatia condusa de Stroie este formata din aproximativ 3.000 de membri cotizanti in prezent.

Cel mai popular joc in Romania este Counter Strike, care a atras circa 400.000 de gameri pana in luna decembrie a anului trecut. De altfel, Stroie estimeaza ca odata cu lansarea noi versiuni, Counter-Strike: Global Ofenssive, numarul va creste pana la aproximativ 600.000. Alte titluri de succes in tara noastra sunt FIFA 2012, League of Legends, DOTA2, Cabal Online si Lineage 2.