De la frigiderul Smart Thinq produs de LG la proiectorul PicoPix al Philips, sistemul audio auto Asteroid al Parrot si cunoscuta Samsung Galaxy Camera, producatorii de electronice si electrocasnice prezinta la Consumer Electronics Show (CES), in Las Vegas, noul val de aparate "inteligente" care simplifica interactiunea dintre om si masina, permitand in acelasi timp Google sa-si diversifice sursele de colectare a datelor pentru imbogatirea afacerilor in domeniul cautarii si publicitatii pe internet.

Totodata, versatilitatea Android permite producatorilor sa adauge cu usurinta noi functii si sa atraga clientii interesati de aparate conectate la internet.

"Android sta bine in acest spatiu, gata sa acumuleze cota de piata de la rivali. Avantajul fundamental al Android este ca producatorul poate aduce modificari semnificative platformei", comenteaza un analist al companiei de cercetare IDC.

IDC estimeaza ca piata aparatelor conectate la retea, precum frigidere, televizoare sau masini de gatit, va ajunge la 2.000 miliarde de dolari in 2015 la nivel mondial.

Citeste si:

Potrivit companiei de consultanta Gartner, Android a avut in trimestrul al treilea al anului trecut o cota de piata de 72% in sectorul smartphone-urilor, fata de 14% pentru Apple.

Un exemplu de utilitate a interconectarii electrocasnicelor ar fi aparitia unui mesaj de la uscatorul de haine pe televizor, care sa anunte ca blugii nu s-au uscat. Utilizatorul poate decide apoi, folosind doar telecomanda televizorului, prelungirea programului de uscare.

Google nu este la prima incercare de a impune Android ca solutie software dincolo de smartphone-uri, tablete si laptop-uri. Compania a propus in 2010 Google TV, insa dispozitivele de acest tip lansate de Sony, Logitech si alte companii nu au atins tintele de vanzari. Producatorii au prezentat la Las Vegas noi variante de dispozitive TV cu Android, in speranta ca platforma va avea totusi succes.