Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, si-a fixat drept obiectiv urmatorii cinci ani pentru a castiga o felie cat mai importanta din segmentul publicitatii online dominat de Google si Yahoo, a declarat Steve Ballmer, director executiv in cadrul Microsoft.

Prezent in cadrul unui business lunch in Silicon Valley, Ballmer a apreciat ca perseverenta si abilitatea Microsoft de a crea noi tehnologii vor ajuta compania sa prinda din urma principalii jucatori din piata.

"Nu cred ca veti vedea transformari peste noapte. Este necesar sa avem o strategie pe termen lung, iar cinci ani reprezinta un obiectiv rational," afirma Ballmer.

Divizia de Internet a devenit in ultimul timp o prioritate pentru Microsoft, indeosebi in ceea ce priveste serviciile de software.

Compania si-a bugetat pentru anul fiscal care se incheie la 30 iunie cheltuieli de 6.2 miliarde de dolari pentru cercetare si dezvoltare.

Citeste si:

Potrivit unui studiu intocmit de Forrester Research incasarile din publicitatea online va creste in 2009 pana la nivelul de 26 miliarde de dolari, fata de 15 miliarde cat se inregistreaza acum.

De curand, Microsoft, al treilea jucator pe piata, a anuntat lansarea AdAcenter, un sistem asemanator cu care compania specializata in special in producerea de software spera sa ajunga din urma pe Yahoo dar mai ales pe Google, care detine o cota de piata dubla comparativa cu urmatorul clasat.

Astfel, potrivit ultimului studiu Nielsen//NetRatings, cotele de piata ale Google si Yahoo au crescut in martie fata de luna precedenta la 49% respectiv 22%, in timp ce MSN a pierdut trei procente, ajungand la un total de 11% din cautarile din USA.

In acest context Microsoft are mult de recuperat pana sã ajunga din urma Yahoo si Google, acestia din urma raportand o crestere de 80% anul in sectorul publicitariiii online.