Managerul a luat aceasta decizie la sfarsitul anului trecut, intr-un "moment potrivit al bilanturilor”.

Spune ca din iunie 2011, de cand s-a alaturat Vodafone, a lucrat intr-o industrie extrem de competitiva si a condus o “echipa formidabila de directori, cu profesionisti de inalt calibru”.

“Dincolo de imperativele profesionale de zi cu zi, a fost pentru mine o scoala, intru o mai buna intelegere a tehnologiei si a nevoilor clientilor in relatie cu telefoanele, tabletelele, conectivitatea, aplicatiile, etc. Totodata, in contextul economic actual, in industriile puternic competitive, managerul depune un mare efort in business. Dintr-un punct de vedere strict personal, punand laolalta planurile mele de cariera si perspectivele in cadrul grupului Vodafone, am decis ca a venit vremea unei schimbari”, a afirmat Ghyka pentru wall-street.ro despre experienta in cadrul companiei de telecomunicatii.

Familia, prietenii, cartile si evenimentele culturale isi fac cu greu loc in agenda unui manager de corporatie

Dupa ce isi va incheia mandatul pe 28 februarie, managerul isi doreste sa aiba mai mult timp pentru familie si prieteni, dar si pentru “carti si evenimente culturale, care in viata curenta de corporatie isi gasesc cu greu loc in agenda”.

De asemenea, isi doreste sa refaca conacul istoric al familiei din care face parte, Mihai Ghyka fiind descendent al lui Grigore Ghica, ultimul domnitor al Moldovei.

Mihai Ghyka: 'Am ajuns intamplator in industria berii'

Mihai Ghyka: 'Am ajuns intamplator in industria berii'

“De mai bine de doi ani, sunt in curs de a renova conacul istoric al familiei, in sudul Moldovei, intr-o frumoasa regiune viticola. Imi doresc sa duc la bun sfarsit acest proiect de refacere architecturala, readucand la viata o parte din trecutul familiei, cu valorile, atmosfera si legaturile comunitare pe care le-au creat conacele in spatial rural romanesc”, explica directorul comercial al Vodafone.

Este pentru a doua oara in ultimii ani cand Mihai Ghyka ia o pauza in cariera profesionala, prima data fiind intre martie 2008, cand a renuntat la functia de director general al InBev Romania (in prezent Bergenbier). Managerul a luat o pauza pana in decembrie 2009, in aceasta perioada, Ghyka fiind membru al senatului IAA (International Advertising Association) si beneficiind de o bursa de studii in SUA destinata executivilor de top, Eisenhower Fellowships. De asemenea, la finalul lui 2008 a devenit consultant in cadrul The Network, companie de consultanta fondata de Eusediu Margasoiu, fost director de marketing la Pepsi Americas, si Cristina Gheorghe, ex-manager la Procter&Gamble.

Voi reveni in consultanta

“Fara indoiala ca voi fi mai activ alaturi de asociatiile si institutiile din care fac parte, in primul rand IAA (n.red. International Advertising Association) si AFCN (n.red. Administrația Fondului Cultural Național). Desigur, in masura in care voi fi solicitat sa dau o mana de ajutor. In acelasi timp, stiu bine ca nu pot sta departe de business prea mult timp. Voi reveni in consultanta in mod independent sau intr-o industrie competitiva”, afirma managerul.

Citeste si:

Mihai Ghyka este un manager care este cunoscut mai ales pentru abilitatile sale de marketing si pentru experienta pe care o are in industria berii, el fiind cel care a facut din Bergenbier unul dintre cele mai de succes branduri romanesti.

In perioda in care Ghyka a ocupat functii de management in cadrul producatorului de bere Bergenbier, compania a fost sponsor al echipei nationale de fotbal, a lansat initiative precum “Ziua barbatului” si a impus sloganul “Prietenii stiu de ce” pentru brandul Bergenbier.

Ghyka a inceput sa lucreze in cadrul Bergenbier (la acel moment compania se numea Interbrew Romania) in 1996, prima functie detinuta fiind cea de financial controller. In 2000, el a fost numit director de marketing al companiei si din 2005 a ocupat si functia de global grands coordinator pentru Balcani. Intre ianuarie 2006 si martie 2008 a fost director general al producatorului de bere. In martie 2008 a luat o pauza profesionala, iar din ianuarie 2010 si pana in mai 2011 a fost din nou managerul companiei de bere Bergenbier.

O luna mai tarziu si-a inceput mandatul in cadrul Vodafone Romania, al doilea jucator pe piata locala de telecomunicatii, o piata estimata la circa 3,5 miliarde de euro si despre care multi oficiali spun ca este printre cele mai concurentiale din Europa. De altfel, Vodafone este o companie cu afaceri de 800 de milioane in 2011 si aproape 8 milioane de clienti la finalul lui septembrie anul trecut.

In telecom pare ca esti intr-o cursa cu timpul

“Ambele industrii sunt extreme de competitive. Viteza de reactie si de inovare este mult mai mare in industria de telecom. Pare ca esti intr-o cursa cu timpul. O cursa cu imaginatia clientilor, in care operatorul reuseste uneori sa depaseasca substantial cele mai indraznete vise tehnologice ale clientilor. In comparatie cu industriile FMCG (n.red. bunuri de larg consum), mi s-a parut fascinant sa cunosc clientii, obiceiurile lor de consum si sa am posibilitatea sa interactionez direct cu oricare dintre acestia, fie ca erau multumiti ori aveau sugestii fata de serviciile noastre. Am citit si ascultat sute de clienti, prieteni, cunoscuti ori necunoscuti care mi-au scris, m-au sunat sau mi-au vorbit despre Vodafone. Le multumesc tuturor, cu credinta ca au fost multumiti de raspunsul colegilor mei din Enterprise Business Unit sau din Consumer Business Unit. Industria berii are farmecul ei, in primul rand prin partea de HoReCa (n.red. hoteluri, restaurante, cafenele), unde segmentarea este infinit de variata. Momentele de consum si motivatiile unei alegeri sunt mereu greu de gasit si influentat. Cei mai buni oameni de vanzari si marketing stiu ca adevarul nu sta in cifrele din Powerpoint, ci in alegerea simpla si motivatiile negraite ale consumatorului. Acel ceva nespus si atat de greu de gasit”, a afirmat Ghyka despre diferentele intre a lucra pentru industria berii si cea a telecomunicatiilor.

Sursa foto: Wall-Street.ro