„Programul nostru global de cercetare al comportamentelor consumatorilor este bazat pe interviuri anuale cu peste 100.000 de persoane, din peste 40 de tari si 15 metropole. De-a lungul timpului am adunat o cantitate semnificativa de date despre tendintele de consum si am observat ca schimbarile se produc mai repede ca niciodata”, a declarat Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab.

Cele mai importante tendinte de consum in 2013 sunt:

1. Stocarea in cloud va redefini necesitatile dispozitivelor. Peste 50% din utilizatorii de tablete si peste 40% din utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite ale Americii, Japonia, Australia si Suedia apreciaza simplitatea oferita de posibilitatea de a avea aceleasi aplicatii si date in cloud, disponibile pe mai multe dispozitive.

2. Utilizarea dispozitivelor electronice oriunde si oricand. De la desktop-uri, fisiere si documente la tablete, aplicatii si servicii cloud, consumatorii nu-si mai programeaza activitatile asa cum obisnuiau. In schimb, acestea sunt rezolvate pe moment – in timp ce se sta la rand, la magazin, sau in timpul unei discutii la o cafenea. Utilizatorii tind sa faca cumparaturi mai degraba de pe tablete decat de pe desktop-uri si de pe smartphone-uri mai degraba decat de pe laptopuri.

3. Accesarea internetului la birou de pe propriile dispozitive mobile. 57% dintre utilizatorii de smartphone-uri folosesc aceste dispozitive pentru a accesa internetul la birou. Smartphone-urile personale sunt din ce in ce mai folosite si pentru activitatile de la birou, anume pentru a trimite email-uri, pentru a planifica calatorii de afaceri sau pentru a identifica o locatie anume.

4. Utilizatorii urbani vor deveni din ce in ce mai mobili. Faptul ca utilizatorii pot accesa internetul oricand si de oriunde a facut ca mobilitatea sa nu mai constituie un lux. Numarul total de abonamente pentru smartphone-uri va atinge 3,3 miliarde pana in 2018, iar acoperirea retelelor mobile este unul din principalele motive de satisfactie pentru locuitorii din orase.

Citeste si:

5. Retele personale de securitate sociala. Din cauza instabilitatii economice, increderea in structurile traditionale si autoritati e in continua scadere, consumatorii bazandu-se din ce in ce mai mult pe comunitatile personale. Retelele personale online functioneaza ca o plasa de siguranta si social media incepe sa devina un competitor serios pentru agentiile traditionale de recrutare.

6. Femeile determina cresterea pe piata smartphone-urilor. Statistici recente arata ca femeile sunt cele care determina trecerea la smartphone-uri la nivel de piata. Nu mai putin de 97% din femeile care detin un smartphone trimit SMS-uri, 77% trimit si primesc fotografii, 59% acceseaza Social Media, 24% dau check-in intr-o locatie si 17% isi folosesc smartphone-urile pentru a beneficia de cupoane de reducere. Cifrele pentru barbati la aceste categorii sunt mult mai mici.

7. Orasele devin centre de creativitate sociala. Locuitorii de la orase au cu mult mai multi prieteni online decat cei din zonele suburbane. 12% din cei care traiesc la oras afirma ca motivul principal pentru a folosi retelele sociale este de se a conecta si schimba idei cu alti oameni. Acesta este al treilea cel mai des intalnit motiv pentru interactiunea in Social Media, dupa dorinta de a vedea ce se mai intampla cu prietenii lor si de a oferi informatii despre ei insisi.

8. In-line shopping. 32% din utilizatorii de smartphone-uri fac deja cumparaturi cu ajutorul telefoanelor, iar acum incep sa combine cumparaturile facute direct din magazin cu cele facute on-line. Astfel, consumatorii vor sa vada, sa atinga si sa incerce produsele, sa faca comparatii si sa acceseze informatii detaliate despre produse, fara sa trebuiasca sa astepte la rand pentru a cumpara un produs.

9. Vizionarea programelor TV devine un fenomen social. 62% dintre consumatori folosesc social media in timp ce se uita la TV si 42% dintre acestia folosesc social media pentru a discuta despre programele urmarite la TV. Peste 30% dintre acestia afirma ca ar plati pentru vizionarea unui continut video intr-un context social. Majoritatea consumului de continut video si TV de pe dispozitive mobile se face din casa.

10. Procesul educational se transforma. Procesul educational se transforma atat prin mecanisme interne, cat si prin cele externe: tinerii isi aduc propria experienta tehnologica in sala de clasa, alimentand nevoia de schimbare. In acelasi timp, guvernele si institutiile cauta solutii IT&C pentru a fi mai eficiente. Conectivitatea schimba modul de a gandi al copiilor la scala globala. In India, aproximativ 30 de milioane din cele 69 de milioane de copii cu varste intre 9 si 18 ani care locuiesc la oras detin telefoane mobile.