Profitul Microsoft a scazut cu 3,7% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 6,38 miliarde de dolari, desi veniturile au urcat cu 2,7%, la 21,46 miliarde dolari, dupa cresterea investitiilor si cheltuielilor de marketing pentru Windows si platformele mobile promovate de companie.
Perioada octombrie-decembrie reprezinta la Microsoft al doilea trimestru al anului fiscal 2012-2013. In perioada corespunzatoare a anului anterior, compania din Redmond a raportat venituri de 20,88 miliarde de dolari si un profit net de 6,6 miliarde de dolari.

Afacerile au fost sprijinite pe finalul anului trecut in special de cererea din partea companiilor, iar rezultatele au fost usor peste estimarile analistilor, potrivit Bloomberg, citat de Mediafax.

Microsoft deruleaza investitii masive pentru a se afirma pe piata smartphone-urilor si tabletelor, dominata de Google si Apple. Vanzarile de PC-uri traditionale sunt in scadere, consumatorii preferand in numar tot mai mare gadget-urile mobile.

Cheltuielile cu vanzarile si marketingul au crescut la Microsoft cu 15% in perioada analizata, la 4,31 miliarde de dolari, in contexul lansarii sistemului de operare Windows 8 si a tabletei Surface. Compania a investit in aceasta perioada 2,53 miliarde de dolari in cercetare si dezvoltare, cu 6,6% mai mult decat cu un an in urma.

Actiunile Microsoft au scazut cu 1,4% in sesiunea de tranzactii electronice de joi seara de la New York.

Vanzarile diviziei Windows au urcat cu 24%, la 5,88 miliarde de dolari, datorita lansarii Windows 8 si investitiilor efectuate de companii pentru actualizarea sistemelor software, in conditiile in care unii clienti corporate ai Microsoft utilizeaza inca Windows XP, produs aflat pe piata de 12 ani.

Veniturile viitoare estimate de Microsoft din contractele multianuale incheiate cu clientii corporate au ajuns la 19,8 miliarde de dolari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri