Google a inchis vineri in urcare cu 2,6%, la cel mai ridicat pret de la listarea companiei, in august 2004, si afiseaza un avans de 34% in ultimele 12 luni, fata de o apreciere de 14% pentru indicele Standard & Poor's 500 al bursei de la New York, transmite Bloomberg.

Compania se bucura de cresterea cererii pentru publicitate pe dispozitive mobile si servicii localizate de advertising online, zone unde concureaza cu rivali precum Facebook.

Profitul Google a crescut cu 6,7% in ultimele trei luni ale anului trecut, la 2,9 miliarde de dolari, depasind estimarile analistilor, datorita veniturilor mai ridicate din publicitate in perioada sarbatorilor de iarna.

Veniturile companiei au urcat cu 37% in trimestrul al patrulea al anului trecut fata de perioada corespunzatoare din 2011, de la 10,5 miliarde de dolari la 14,4 miliarde de dolari.

Citeste si:

"Google are o prezenta semnificativa in toate zonele de crestere ale sectorului publicitatii online. In loc sa parieze pe cel mai rapid alergator, avem de-a face cu cineva care se bate pe toate fronturile", comenteaza pentru Bloomberg un analist american.

Google a atras anul trecut 41% din totalul veniturilor din domeniul publicitatii digitale din SUA, potrivit EMarketer Inc. Pe segmentul advertisingului mobil, Google are o cota de piata de 53%, fata de 8,4% pentru Facebook.

Compania domina autoritar si sectorul publicitatii prin motoare de cautare, unde are o cota de piata de 75%.