Dragos Dinu, cel care a preluat de la inceput acestei luni functia de CEO al Domo, al doilea retailer electroIT de pe piata locala, spune ca acceptat aceasta functie deoarece si-a dorit revina in retail, acesta fiind segmentul care i-a placut cel mai mult si in perioada in care a condus A&D Pharma, cel mai mare grup de pe piata locala de medicamente, care include si reteaua de farmacii Sensiblu.
Dinu a fost cooptat in Consiliul de Administratie al Domo in toamna anului trecut, iar din februarie este CEO al companiei care anterior a fost condusa de Lorand Szarvadi, cel care a fondat retailerul in 1994.

“Nu pot vorbi inca de obiective, pentru ca acum sunt evaluari si discutii cu stakeholderii, este vorba de discutii operationale. Am venit la Domo pentru ca am vrut sa am de-a face din nou cu retailul. Si in perioada in care am fost la A&D Pharma, retailul mi-a placut cel mai mult. Businessul de retail electroIT este diferit putin de cel farma, dar diferenta vine din profilul clientilor, pentru ca in zona de IT este vorba in special de foarte multi tineri, in timp ce in industria farma cresterea din ultimii ani a fost generata mai ales de imbatranirea populatiei. Iar retailul IT nu este atat de diferit de cel farma. In plus viata este scurta si eu nu cred in reincarcarnare. Daca credeam, ramaneam in industria farma”, a afirmat Dinu pentru Wall-Street.ro

Managerul a lucrat timp de aproape 14 ani pentru A&D Pharma, dintre care sase (intre 2002 si 2008) a fost directorul general al grupului. In 2008 cand s-a retras din companie s-a alaturat Link Resource, o companie de consultanta in domeniul medical.

“Consultanta a fost o experienta reusita din punctul meu de vedere", a afirmat CEO-ul Domo despre aceasta experienta.

Schimbarile de CEO de la Domo au venit in contextul in care fondul de investitii fondul de investitii Domtech din Liechtenstein a devenit actionarul principal al companiei, cu 99,99% din actiuni. De altfel, modificarea de management parea previzibila de anul trecut, de cand Domo i-a atras in vara in Consiliul de Administratie pe Roman Wenzl, un specialist in management cu doua MBA-uri in finante si marketing strategic si Lucian Ghitescu, sef al diviziei de electrocasnice de la Samsung Electronics Romania. Ulterior din toamna a urmat si atragerea in CA a lui Dragos Dinu.

Domo a fost implicat intr-o tranzactie si anul trecut, cand fondul Trans Balkans Investments (TBIL) a vandut in februarie pachetul de actiuni de 61,8% pe care il detinea in cadrul TechnomarketDomo (TMD), compania olandeza care uneste operatiunile Technomarket in Bulgaria si cele ale Domo in Romania, catre Fondul de Rezerva Generala a Statului Oman (SGRF). Pe de alta parte, in ultimii ani, in presa au aparut adesea informatii ca Lorand Szarvadi, directorul general si cofondator al Domo Retail, ar fi dorit sa isi rascumpere actiunile din TechnomarketDomo.

Insa in ianuarie anul trecut managerul a afirmat ca nu mai este foarte sigur de aceasta optiune.

„Oricum, eu mai mult de 25% nu doresc, in conditiile in care acum am 13%. Probabil ca voi ramane actionar minoritar, alaturi de alt partener, un nou investitor. Se discuta in prezent, nu pot oferi amanunte despre cine sunt ei”, spunea Szarvadi pentru Wall-Street.ro la inceputul lui 2012.

In 2007, Trans Balkan Investments (fostul Equest Investments Balkans) a cumparat 75% din Domo Retail pentru 75 de milioane de euro, evaluand compania la circa 100 de milioane de euro.

In prezent, Domo este al doilea jucator pe piata locala de retail electroIT, cu o retea de aproximativ magazine si in jur de 1500 de angajati. Compania a avut afaceri de circa 165 de milioane de euro si pierderi de 6,5 milioane de euro in 2011.

Principalii competitori ai Domo sunt retailerii Altex, Flanco si eMag.

Informatia despre numirea lui Dragos Dinu ca CEO al Domo a aparut initial in Ziarul Financiar.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri