Ancheta celor doua companii a inceput anul trecut, in urma sesizarilor pe care le-au facut asociatiile de protectie a consumatorilor, care atrageau atentia asupra preturilor care erau si de trei ori mai mari la unele produse tehnologice.

Spre exemplu, in cazul produselor comercializate de Apple, tableta iPad de 16GB, modelul cu Wi-Fi, se comercializeaza in Australia la un pret de 539 de dolari australieni, cu 40$ mai mult decat pretul din SUA.

Un alt exemplu, dar de aceasta data din zona serviciilor Apple, este iTunes. In acest caz, australienii platesc in medie cu pana la 73% mai mult pe produsele descarcate din iTunes si cu 69% mai mult cand vine vorba de computere sau alte echipamente de calcul, in timp ce preturile pentru descarcarea de jocuri pot fi si de peste 3 ori mai mari. In cazul Microsoft, pretul suitelor de programe tip Office este in medie cu 34% mai mare in SUA, decat in Australia.

Citeste si:

Apple si Microsoft pun diferenta de pret pe seama unor factori precum costurile de transport, taxe locale sau diferentele din cursul de schimb si paritatea dolar american, dolar australian.