„Businessul ComputerGames.ro a crescut constant de la an la an, ajungand, in 2012, la afaceri de aproximativ 1,8 milioane de euro. Acest lucru se datoreaza in principal faptului ca anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumparaturilor de jocuri la cutie din retail catre mediul online”, a declarat Silviu Stroie (foto), CEO ComputerGames.ro.

Din totalul afacerilor realizate de companie anul trecut, 90% provine din vanzarea online de jocuri, in timp ce 10% din publicitatea de pe site-ul ComputerGames.ro, care a inregistrat, in luna decembrie, 727.447 vizitatori unici.

In plus, o lansare importanta de jocuri a contribuit la rezultatele financiare peste asteptari inregistrate de site-ul de jocuri. Astfel, Counter-Strike: Global Offensive a fost cumparat, de la lansarea sa din data de 21 august si pana in prezent, de circa 200.000 de impatimiti ai jocului.

Un alt exemplu de joc comercializat de ComputerGames.ro care a avut rezultate spectaculoase din punct de vedere al vanzarilor este Guild Wars. Acesta a fost achizitionat de 12.000 de utilizatori.

Piata jocurilor video: 20 mil. euro

Piata locala de jocuri a fost de 20 de milioane de euro anul trecut, in crestere cu 20% fata de 2011, potrivit ComputerGames.ro.

„Desi o mare parte din bani nu mai trec prin firmele romanesti de profil, piata de jocuri din Romania a crescut cu circa 20% anul precedent, pana la aproximativ 20 de milioane de euro. La ora actuala, jucatorii de pe plan local cumpara si de pe site-uri externe, astfel ca foarte multi bani nu mai ajung in companiile romanesti din industrie. Totusi, ComputerGames.ro reuseste sa isi mentina pozitia pe piata, prin alternativele de plata oferite clientilor sai – compania fiind si primul magazin online din tara care a introdus plata prin SMS, cat si prin suportul oferit gamerilor romani, prin asociatia Professional Gamers League”, a explicat Silviu Stroie.

Citeste si:

Totodata, potrivit acestuia, o mare parte din banii cheltuiti de romani pe jocuri se indreapta catre upgrade-uri, unelte si functii noi ale jocurilor free2play si, implicit, catre producatorii de jocuri straini.

Romanii cheltuiesc in medie 120 de lei pe luna pe jocuri video

In prezent, piata romaneasca de jocuri se imparte in vanzari pentru PC (85%), consola (2-3%) si dispozitive mobile (12-13%).

Suma medie cheltuita lunar de un roman pentru jocurile video este de 120 de lei.

In total, in Romania exista circa trei milioane de persoane care se joaca constant pe calculator. Dintre acesti jucatori, aproximativ un million sunt specialisti si 10.000 profesionisti.

Majoritatea celor care practica sporturile electronice sunt barbati si au varsta cuprinsa intre 14 si 40 de ani.