Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) a publicat pe pagina sa de Internet un prim document de consultare publica asupra viitoarei strategii, document care detaliaza criteriile si etapele fundamentale ale dezvoltarii Strategiei si contine totodata un set de 27 de intrebari ce investigheaza opiniile industriei de profil, marcand inceputul dialogului pe marginea acestei teme. Raspunsurile primite din piata vor fi folosite ca suport pentru stabilirea abordarii strategice si definirea directiilor dezirabile de evolutie a pietei. Odata finalizata, strategia va fi publicata impreuna cu un set detaliat de indicatori ai fiecarui segment al pietei de comunicatii.

Sectorul comunicatiilor a atras cele mai mari investiti directe, a inregistrat in ultimii patru-cinci ani una dintre cele mai mari ponderi in PIB ale vreunui sector economic si are una dintre cele mai ridicate rate de crestere din Romania. Suntem multumiti ca activitatea de reglementare a contribuit la aceasta dezvoltare impresionanta a sectorului si, pentru ca acest trend sa continue, credem ca este esential sa ne concentram asupra cresterii transparentei actiunilor noastre de reglementare si sa consolidam increderea investitorilor in piata romaneasca, a declarat, ieri, presedintele ANRC, Dan Georgescu, in deschiderea conferintei Convergent Networks. In cadrul acestei conferinte presedintele ANRC a prezentat demersurile Autoritatii privind elaborarea Strategiei de reglementare a sectorului de comunicatii electronice pentru perioada 2007-2009.

Asigurarea unui cadru de reglementare predictibil

Strategia va fi elaborata impreuna cu industria in vederea consolidarii increderii mediului de afaceri in sectorul comunicatiilor, oferind jucatorilor din piata si viitorilor investitori o predictibilitate sporita a activitatii de reglementare, a spus Georgescu. Acesta a precizat ca este nevoie de o astfel de strategie deoarece sectorul IT&C din Romania a atras cele mai multe investitii in economie, impulsionand aparitia de noi jucatori in piata, a inregistrat cea mai mare rata de crestere, intre 10 si 20%, si a avut si cea mai mare contributie la PIB - circa 8%.

Potrivit datelor furnizate de presedintele ANRC, piata comunicatiilor electronice in 2006 va depasi patru miliarde de euro, in conditiile in care trei mai operatori din piata, Romtelecom, Orange si Mobifon /Vodafone/ inregistreaza venituri de peste un miliard de euro anual, fiind contributori importanti la buget dupa Petrom, BCR si Phillip Morris. Cred ca trebuie sa asiguram sectorului un cadru de reglementare predictibil, astfel incat investitorii sa nu mai fie surprinsi de deciziile ANRC in acest domeniu, a adaugat Georgescu.

Publicarea unui asemenea document va consolida increderea mediului de afaceri in piata de comunicatii din Romania si va atrage mai multe investitii, permitand oricarui operator sa isi construiasca planuri de afaceri viabile pe termen mediu.

Activitatea de reglementare va fi ghidata, in continuare, de aceleasi obiective de dezvoltare a pietei: cresterea concurentei si scaderea concentrarii pietei, cresterea investitiilor si protejarea intereselor utilizatorilor finali. Strategia de reglementare va detalia aceste obiective orientandu-le mai clar spre cresterea diversitatii produselor si ofertelor, cresterea indicelui de satisfactie a utilizatorilor si prevenirea neplacerilor care apar odata cu intensificarea competitiei: oferte inselatoare, servicii de calitate proasta, confuzii datorate complexitatii ofertelor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri