Anul trecut, in premiera, un numar mai mare de smartphone-uri decat telefoane mobile standard au fost vandute in perioada Craciunului. Aceasta tendinta pozitiva se datoreaza preturilor la smartphone-uri din ce in ce mai atractive. O serie de caracteristici premium noi au contribuit i ele la stimularea vanzarilor de aparate din gamele de pret mediu i de top. Acestea sunt concluziile GfK pentru piata telecom pregatite pentru Mobile World Congress 2013 din Barcelona.

Cererea pentru smartphone-uri este in crestere accentuata in special in China. In 2012, cresterea de la an la an a vanzarilor a fost de 34 procente in Europa, in timp ce in China, Hong Kong si Taiwan vanzarile au crescut rapid cu 133%. In 2012, doua din trei telefoane vandute in aceasta regiune au fost smartphone-uri. Pe langa faptul ca piata chineza inregistreaza cele mai mari rate de crestere, ea detine i cea mai mare pondere de smartphone-uri din piata globala a telefoanelor mobile. In Europa, doar aproximativ 50% din vanzarile de telefoane mobile sunt datorate smartphone-urilor. Telefoane mobile standard continua sa domine in America Latina, Orientul Mijlociu si Africa.

Metodologia studiului

Prin panelul de retail, GfK colecteaza periodic date despre telefoanele mobile i fixe, tablete, modemuri pentru Internet mobil i accesorii pentru telefoanele mobile, in peste 90 de tari din intreaga lume. Aceasta analiza se bazeaza pe informatii privind evolutiile pietei de telefonie in anul 2012.