Acum MTV, care a ajutat la popularizarea videoclipurilor muzicale in urma cu doua decenii, intra acum pe piata de download muzical cu URGE, un nou serviciu care a debutat in versiunea beta in aceasta saptamana.

URGE este integrat in cea mai noua versiune a Microsoft Windows Media Player, care va fi disponibila ca upgrade pentru utilizatorii Windows in urmatoarele saptamani. Inainte de aceasta, upgrade-ul la player va fi disponibil pentru descarcare pe site-urile URGE si Microsoft.
La lansare, URGE va avea mai mult de 2 milioane de track-uri, ce pot fi cumparate individual pentru 0.99$ sau ca album complet pentru 9.95$.

Serviciul va oferi un numar nelimitat de download-uri pentru un abonament lunar de 9.95$, sau 14.95$ pentru posibilitatea de a transfera melodii pe oricare din cele peste 100 de playere muzicale portabile compatibile.

URGE va oferi si posibilitatea de cumparare de download-uri video.
URGE va fi de asemenea serviciul muzical pe media playerul Microsoft, care va continua sa aiba link-uri catre alte cateva servicii.

URGE intra pe piata de muzica online, incercand sa concureze cu pirateria online si cu dominanta Apple iTunes Music Stores.

Citeste si:

La fel ca rivalii sai RealNetworks Rhapsody si Napster Inc., URGE nu este compatibil cu computerele Apple Macintosh si cu playerul muzical iPod.

Aceasta incompatibilitate, combinata cu disponibilitatea de muzica pe Internet in retelele file-sharing, fac ca abonamentele muzicale sa fie greu de vandut.

La inceputul acestui an, Napster a anuntat ca are mai mult de o jumatate de milion de abonati. RealNetworks a anuntat ca are peste 1.7 milioane de clienti care platesc pentru serviciu.

Apple iTunes Music Store, care nu ofera un plan de abonament, a vandut mai mult de 1 miliard de melodii de la lansarea sa in urma cu trei ani, iar mai mult de 50 de milioane de iPod-uri au fost cumparate din 2001.