Vodafone Romania, al doilea operator de telecomunicatii de pe piata locala, vrea sa devina un centru tehnologic de excelenta la nivel european, in contextul in care in ultimii doi ani compania a semnat contracte pentru monitorizarea retelelor Vodafone din 6 tari, iar pana la finalul anului fiscal urmator (sfarsitul lui martie 2014) va gestiona serviciile din alte doua tari, au declarat oficialii companiei intr-o conferinta de presa.
Centrul Regional de Operatiuni de Retea “Danubius” monitorizeaza incidentele de retea, pentru serviciile de voce si date (2G, 2G si 4G) pentru retelele Vodafone din Romania, Italia Grecia si Germania, iar de la 1 aprilie se va ocupa si de Vodafone Olanda, Vodafone Cehia si Vodafone Albania.

Astfel, din centrul de operatiuni de retea (NOC) al Vodafone din Bucuresti (din zonele Pipera si Avrig) sunt monitorizate serviciile operatorului oferite catre 90 de milioane de clienti.

“Am deschis Centrul Danubius in iulie 2011, cand am inceput sa monitorizam operatiunile de retea ale Vodafone Romania si Italia, urmate apoi de cele din Grecia si Germania (n.red. in noiembrie 2012), a spus Giovanni Chiarelli (foto stanga), directorul tehnic al companiei de telecomunicatii.

Managerul a adaugat ca Vodafone Romania este in discutii pentru gestionarea retelelor din alte doua tari europene, monitorizarea acestora urmand sa inceapa pana la finalul anului fiscal urmator, adica pana la sfarsitul lui martie 2014.

Chiarelli nu a precizat numele celor doua tari, insa a afirmat ca pentru gestionarea retelelor acestora nu se vor angaja multi oameni (sub 50 de persoane) pentru ca cele doua tari sunt “mici".

250 de ingineri romani ofera suport in 5 limbi straine

Pentru centrul Danubius lucreaza 250 de ingineri romani, impartiti egal intre femei si barbati. Acestia au o varsta medie de 29 de ani. In centru se ofera suport in cinci limbi straine.

Inginerii monitorizeaza retelele 2G/3G/4G, gestioneaza incidentelor de retea, alarmele din teritoriu, directioneaza problemele catre linia a doua de suport si interactioneaza cu echipele locale de suport tehnic.

De asemenea, acestia folosesc in jur de 200 de aplicatii active si lucreaza in trei schimburi. Cei 250 de angajati din prezent vor asigura suportul si pentru cele trei retele noi care se vor adauga de la 1 aprilie.

“Acesta este primul pas in a deveni un centru tehnologic de excelenta in Europa”, a spus Iñaki Berroeta, presedinte si CEO al Vodafone Romania.

El a adaugat ca factorii care au facut ca monitorizarea retelelor din 7 tari sa se faca de la Bucuresti au fost faptul ca reteaua Vodafone din Romania este una dintre cele mai bune din cadrul grupului, dar si pregatirea tehnica si cunostintele de limbi straine ale romanilor.

Centrul a fost realizat in urma unei investitii “importante” la nivel de grup, insa seful Vodafone Romania nu a precizat valoarea acesteia.

Operatiunile de monitorizare a retelei sunt in zonele Pipera si Avrig din Bucuresti si conecteaza peste 100.000 de linii radio, 1.500 de centrale de control a statiilor radio, peste 100.000 de noduri de acces si 11.000 de multiplexoare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri