“Romania este a doua cea mai importanta piata dupa vanzarile de echipamente de retea din Europa de Est, dupa Polonia si a cincea la nivel global in functie de viteza de Internet. Astfel, decizia deschiderii unui birou local si a unui centru logistic aici se datoreaza atat potentialului extraordinar de dezvoltare pe care piata locala il are, cat si pozitiei geografice care faciliteaza interactiunea cu distribuitorii si clientii nostri din regiune. In plus, piata a ajuns la maturitate, iar conectarea la internet si accesul rapid la informatii au devenit servicii disponibile pentru marea parte a populatiei”, a declarat Hermes Song, directorul general al TP-LINK Romania.

Pentru primul an de functionare a depozitului regional, TP-LINK estimeaza livrari de cel putin 1,5 milioane de unitati, dintre care aproximativ 35% vor fi destinate pietei locale. In prezent, 80% din vanzarile producatorului chinez in Romania sunt reprezentate de routere wireless, segment de produs pe care compania detine o cota de piata estimata la 55%. Prin deschiderea biroului local, TP-LINK isi doreste sa isi consolideze pozitia prin dublarea cotei fata de urmatorul competitor, dar si diversificarea vanzarilor si abordarea mai consistenta a segmentului de clienti SoHo si IMM-uri, categorie care va genera anul acesta aproximativ 20% din vanzari.

“Anul trecut, TP-LINK a inregistrat o crestere cu 30% a cifrei de vanzari in conditiile in care livrarile au fost facute exclusiv prin distribuitori. Avand prezenta direct, crestem, practic, disponbilitatea produselor noastre atat pe segmentul consumer, cat si SoHo/IMM-uri ceea ce se va concretiza intr-un avans de 50% al livrarilor. Pe termen mediu, ne propunem sa atragem cel putin un client ISP sau telecom. In contextul diversificarii portofoliului de clienti, avem in vedere investitii atat in servicii de suport pentru clientii finali prin intermediul unui call-center, dar si traininguri si programe online de suport pentru clientii companii. De asemenea, vom acorda asistenta partenerilor de distributie si clientilor in implementarea proiectelor”, a declarat Bogdan Mihalcea, director de vanzari TP-LINK pentru Romania.

Potrivit reprezentantului TP-LINK, ponderea vanzarilor de produse in mediul online se ridica la 65% din business, in timp ce zona de retail ocupa 35% din vanzarile totale de echipamente pentru retelistica.

In ceea ce priveste ponderea vanzarilor totale in business-ul TP-LINK, peste 80% este reprezentat de segmentul consumer si SoHo, in timp ce numai 20% este ocupata de vanzarea catre mediul de business.

Citeste si:

In 2012, piata locala de echipamente de retea pentru segmentul consumer si SoHo s-a cifrat la 20 de milioane de dolari, din care 15 milioane de dolari au reprezentat vanzarile de echipamente wireless routing, potrivit estimarilor companiei. Pentru anul in curs, TP-LINK anticipeaza o crestere moderata a pietei, de aproximativ 10%.

“In segmentul switch-urilor ne asteptam la o triplare a livrarilor fata de anul trecut in contextul lansarii unei noi game de produse pentru SoHo, respectiv a solutiilor layer 3 si stacking pentru IMM-uri care aduc un raport calitate/pret imbunatatit. Pe zona de routere, ne propunem o crestere de minim 35% a livrarilor care sa ne ajute sa ne consolidam pozitia de lider. Mizam, de asemenea, pe un avans al vanzarilor de echipamente de supraveghere prin IP, dar si adaptoare powerline, segmente de produs cu mare potential de crestere”, a mai declarat Bogdan Mihalcea.

Compania TP-LINK este prezenta pe piata romaneasca din 2007, prin trei distribuitori oficiali: Network One Distribution, Mondo Plast si Royal Computers.

Principalii concurenti ai TP-LINK pe piata locala sunt D-Link, Belkin-Linksys sau Cisco.