"Estimam ca pana la sfarsitul anului 2006 programul national de achizitie de calculatoare va fi lansat oficial in Romania", a declarat, pentru Rompres, Irinel Burloiu, Intel Business Development Manager.
       
Acesta a precizat ca pentru demararea acestui program primii pasi au fost deja facuti, in prezent autoritatile desfasurand un proces de identificare a diferitelor modele de programe nationale de achizitie de calculatoare existente, pentru a determina care dintre ele se potriveste cel mai bine cu situatia actuala din Romania.
       
Prin memorandumul de intelegere semnat de Intel Corporation si Guvernul Romaniei s-a stabilit un cadru general de cooperare intre cele doua parti pentru incurajarea utilizarii tehnologiei informatiei in Romania si cresterea ratei de penetrare a PC-urilor.
       
"Intel va oferi expertiza necesara dezvoltarii si implementarii unui proiect national de achizitie a calculatoarelor, expertiza pe care Intel a acumulat-o in cadrul unor programe similare desfasurate cu Guverne din alte regiuni ale globului", a precizat Burloiu.
       
Parteneriatul cu Guvernul roman include, de asemenea, acordarea de suport in promovarea proiectului si in identificarea de oportunitati de colaborare intre autoritati si companiile private pentru a asigura extinderea programului la nivelul intregii tari.
       
Actiunile ce trebuie indeplinite in cadrul unui astfel de program presupun un anumit grad de angajarea financiara si determinarea formei de cooperare pe care Guvernul este dispus sa o ofere.
       
In ceea ce priveste angajarea financiara, Irinel Burloiu a precizat ca aceasta poate varia de la un nivel de finantare indirecta, prin sustinerea unei campanii de marketing, pana la o finantare completa prin acordarea unor concesii de impozitare sau a unor cupoane speciale pentru beneficiari - cum este cazul programului Euro 200, care se desfasoara in prezent in Romania.
       
Potrivit datelor furnizate de reprezentantul Intel, in 1997, in Suedia a fost initiat un ambitios program de achizitionare de PC-uri pentru angajati, iar in prezent aceasta tara are, la nivel mondial, cel mai ridicat grad de patrundere a PC-urilor in locuintele individuale, de circa 80%.
       
"Principalul motiv al impactului puternic al acestui program au fost preturile atragatoare si orientarea sa, inca din timpul fazei de achizitionare, atat catre cei care utilizau pentru prima data un PC, cat si pentru utilizatorii care isi reactualizau sistemele deja existente", a explicat directorul Intel.
       
Aceasta a doua categorie a jucat un rol esential in castigarea non-utilizatorilor, caci adesea persoanele care isi cumpara un PC nou lasa vechiul echipament unui membru al familiei sau al comunitatii.
       
"Acest efect de "revarsare" poate contribui la "castigarea" unor persoane care nu ar raspunde la alte forme de incurajare in vederea utilizarii unui PC", a conchis Irinel Burloiu.
       
Piata romaneasca a serviciilor de acces la Internet a inregistrat una dintre cele mai substantiale cresteri, gazduind, la sfarsitul anului 2005, peste 980 de furnizori operationali, dintre care 600 furnizau acces la Internet in banda larga, potrivit ANRC.
       
La aceeasi data, numarul total de conexiuni de acces depasise 1,8 milioane - aproape dublu fata de sfarsitul anului anterior, 41 la suta dintre aceste conexiuni asigurau accesul la Internet in banda larga, acest segment al pietei serviciilor de Internet inregistrand o crestere de 96 la suta in numai un an.
       
Intel Corporation dezvolta de 37 de ani tehnologii care au permis revolutia in domeniul calculatoarelor si a internetului.
       
Compania Intel a fost fondata in 1968 pentru a realiza semiconductoare de memorie. in 1971, Intel a introdus primul microprocesor din lume. in prezent, Intel furnizeaza industriilor de computing si telecomunicatii, cipuri, placi de baza si sisteme, "ingredientele de baza" ale calculatoarelor, serverelor si produselor de comunicare in retea.

Aceste produse sunt utilizate de membri ai industriei de specialitate pentru a crea sisteme avansate de computing si telecomunicatii. Intel isi propune sa devina un furnizor de marca pentru economia mondiala bazata pe internet.